باشگاه نوآوری نیترو با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح شد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در آیین گشایش باشگاه نوآوری نیترو گفت: استارتاپ‌ها حس تحول در جامعه ایجاد می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری عصر امروز 5 دی‌ ماه به دانشگاه علم و صنعت رفت تا باشگاه نوآوری این دانشگاه را افتتاح کند.

ستاری در این مراسم با اشاره به ویژگی مهم استارتاپی‌ها یعنی ایجاد حس تحول‌آفرینی در جامعه گفت: ایجاد حس تحول‌آفرینی در جامعه از مهم‌ترین ویژگی استارتاپ‌هاست؛ استارتاپی‌ها با اعتماد به نفس و شجاعتی که دارند، حتی اگر چندین شکست را تجربه کنند، روی پای خود می‌ایستند. این موضوع حس امید و باور به تحول را در جامعه جاری می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مراکز نوآوری را یکی از لازمه‌های بلوغ کسب‌وکارهای استارتاپی‌ دانست و ادامه داد: پویایی و رشد سریع ویژگی مهم‌ استارتاپ‌ها است. این کسب و کارها بر ایده نوآورانه تکیه می‌کنند و کمبود زیرساخت‌ها مانعی برای حرکتشان نیست؛ بنابراین استارتاپ‌ها حتی می‌توانند در یک محیط محدود یا خانه هم کسب و کارشان را راه بیندازند، اما مراکز نوآوری امکاناتی مانند جذب سرمایه‌گذار، فضای تعامل و مشاوره در اختیارشان قرار می‌دهد که بلوغ این کسب و کارها را سرعت می‌بخشد.

وی با بیان این که اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند فرهنگسازی و باور جامعه به اهمیت نوآوری است،اظهار کرد: یک نهاد به تنهایی از پس از این کار بر نمی‌آید، بلکه جامعه از جمله دانشگاه‌ها باید وارد گود شوند.

ستاری ادامه داد: جشنواره فرهنگی و هنری ایران‌ساخت با همین هدف برگزار می‌شود و از تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری، از ادبیات گرفته تا سینما وام می‌گیرد تا فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را در جامعه جاری کند.

در بخش دیگری از این مراسم نیز، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به حرکت این دانشگاه در مسیر ایجاد کسب و کارهای دانش‌بنیان و ارتقای دانش فنی صنایع گفت: خوشبختانه در برنامه چهارم توسعه این دانشگاه که از سال 95 آغاز شده و در میانه راه قرار دارد، فناوری به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی وجود 12 دانشکده فنی و مهندسی در کنار 3 دانشکده علوم پایه در این دانشگاه را ظرفیتی مناسب برای گسترش کسب و کارهای خلاقانه و کمک به صنایع دانشت و گفت: در این باشگاه نوآوری، به طور ویژه برای صنایع خاص تولید فناوری و ایده‌های خلاقانه صورت می‌گیرد.

محفلی برای ایجاد کسب و کار از ایده‌های دانشگاهی

باشگاه نوآوری نیترو، با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و هلدینگ معنا، در یک بازه زمانی 5ماهه ایجاد شد تا دانشجویان علم و صنعت و دیگر دانشگاهی‌ها را برای رشد ایده‌های نوآورانه‌شان همراهی کند.

در این باشگاه علاوه بر ایده‌های صنعتی، ایده‌های دیگر حوزه‌ها نیز حمایت می‌شود. این مرکز ارائه تمامی حمایت‌ها از مرحله ایده تا رسیدن به قله تجاری‌سازی در این مرکز به دانشگاهیان از دانشجویان تا اساتید را هدف کار خود قرار داده است.

باشگاه نوآوری نیترو به گفته گردانندگانش ایجاد شده است تا دانشگاه‌ علم و صنعت را به عنوان یکی از قطب‌های علمی و صنعتی کشور به عنوان یکی از نمونه‌های دانشگاه نسل سوم یا کارآفرین هدایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991242

وب گردی

وب گردی