نمایش زندگی «ویکتور مورا» شاعری انقلابی

بینندگان اسپانیایی زبان برنامه «بر بال سخن» هیسپان تی وی این بار با گوشه هایی از زندگی «ویکتور والرا مورا» نویسنده و شاعر ونزوئلایی آشنا می شوند که از او به عنوان نماینده مبارزه علیه ظلم و ستم یاد می کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «بر بال سخن» که هر هفته به معرفی زندگی یکی از مشاهیر فرهنگ، ادبیات و هنر انقلابی کشورهای آمریکای لاتین می پردازد، به سراغ زندگی «ویکتور والرا مورا» ونزوئلایی رفته تا گوشه هایی از زندگی این نویسنده و شاعر انقلابی را به تصویر کشد.
«بر بال سخن» با اشاره به اینکه ویکتور مورا لیسانس فلسفه گرفته است، از مطالعات جامعه شناسی وی در کاراکاس می گوید و این که همین مطالعات و شناخت او از جامعه، باعث می شود از او به عنوان بهترین نماینده در نمایش امید در مبارزه علیه ظلم و ستم اجتماعی یاد کنند.
این برنامه با اشاره به «70 شعر استالینی» معروفترین کتاب ویکتور مورا بیان می کند که وی چندین سال در ایتالیا زندگی کرده و این کتاب را در آنجا نوشته و در سال 1980 به خاطر همین کتاب جایزه شعر شورای ملی فرهنگ را از آن خود می کند. مورا قبل از مرگ برای 5 سال به عنوان نماینده فرهنگی شورای ملی فرهنگ ونزوئلا مشغول به فعالیت بود و در سال 1984 در کاراکاس از دنیا می رود.
برنامه ادبی فرهنگی «بر بال سخن» بامداد یکشنبه ساعت 3:45 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی به مدت 10 دقیقه پخش و بازپخش آن سه شنبه ساعت 5:45 و چهارشنبه ساعت 9:45 خواهد بود.

کد خبر: 991247

وب گردی

وب گردی