افتتاح 735 پروژه برقی استان گیلان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: همزمان با چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 735 پروژه برق‌رسانی شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 402 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جمشید طالبی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود 732 پروژه برق رسانی شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور های هوایی، زمینی و کمپکت(برای تقویت ولتاژه شبکه ) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار همچنین سه پروژه (تامین برق روستایی) با اعتباری بالغ بر 402 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ادامه داد: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، سعی شد تا برق رسانی به سه روستای استان که در مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان‌های تالش و رودبار قرار دارند، در دست اقدام قرار گیرد.
طالبی از برق رسانی به 63 خانوار روستایی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و تصریح کرد : از این تعداد ، روستاهای برون بالا و وسی از توابع شهرستان تالش و روستای گردلات از توابع شهرستان رودبار بوسیله انرژی خورشیدی تامین برق می‌گردند.

برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار در اولویت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یاد آور شد: تمامی روستاههای بالای 20 خانوار طبق سرشماری سال 85 در سال 1389 برق دار شدند و درحال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست است .
وی تاکید کرد: این شرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود 78 درصد کل مشترکین را، مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند .

انتهای پیام/

کد خبر: 991267

وب گردی

وب گردی