دستیابی به دانش ساخت نانو سل آبی خورشیدی برای تولید برق محقق شد

محققان کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت نانو سل آبی خورشیدی برای تولید برق شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، "ساخت نانو سل آبی خورشیدی جهت تولید انرژی برق" عنوان پروژه ای است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شد. در این پروژه با ساخت نخستین نانو سل آبی خورشیدی در دنیا و دستیابی به دانش بومی آن از مزایای روش های تولید برق از فناوری نانو استفاده می شود. نانو سل آبی خورشیدی مشتمل بر یک سیستم ترموالکتریک از دو رشته سیم فلزی باجنس ، پوشش و محیط متفاوت است. در این ایده علمی هدف از طرح مسئله و کاربرد مواد نانو ایجاد جریان الکتریکی برای اولین بار توسط نانو ذرات خاص و بهبود روند جریان الکترون ها در مدار است که توسط رشته سیم مسی با پوشش نانوفیلم منگنز تیتانات و رشته سیم نقره با پوشش نانو فیلم استرانسیم ایتریبیم سرات تشکیل شده است .

براساس این گزارش، می توان مبنا و اصل مهم و ضروری ارائه این طرح را نیاز شدید بازار انرژی و دنیای در حال پیشرفت امروزی به انرژی های نو و پاک دانست و در صورت سرمایه گذاری مناسب و توجه صنایع مادر حوزه انرژی های پاک به طور قطع این طرح به صورت تجاری قابل عرضه و کاربرد است.

همچنین ایجاد دانش فنی تهیه نانو پوشش های سرامیکی – فلزی جهت ساخت نانو سل، تعیین خواص الکتریکی و انتقال ترموالکتریکی نانو پوشش های ساخته شده و ارائه گزارش علمی قابل قبول بصورت ارائه پتنت بین المللی از اهداف انجام این طرح است.

ضرورت اجرای این طرح اشنایی با فرایند ساخت و تولید نانو سل آبی خورشیدی مبتنی بر نانو پوشش سرامیکی- فلزی است که کاربرد فراوانی در صنایع تولید نیرو الکتریکی دارد . از دیگر کاربرد این نانو سل ها در سلول های سوخت اکسید جامد و سلول های خورشیدی است. همچنین به کاربرد آن در الکتروشیمی می توان اشاره کرد. لازم به ذکر است این نانو پوشش ها خاصیت کاتالیستی نیز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991272

وب گردی

وب گردی