مسکو و آنکارا به توافق رسیدند

مقامات عالی رتبه روسیه و ترکیه در جریان نشستی در مسکو، دربارۀ هماهنگی فعالیت‌هایشان در خاک سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در پایان این نشست «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه به پیامدهای این مذاکرات خوشبین است، اعلام کرد: «ما در این موضوع که نمایندگان نظامی روس و ترک مستقر در خاک سوریه به هماهنگی فعالیت‌هایشان با یکدیگر پس از خروج آمریکا ادامه دهند، به توافق رسیدیم. این همکاری‌ها با هدف ریشه کن کردن تهدیدات تروریستی در سوریه انجام می‌شود».

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که روسیه و ترکیه اهداف مشترکی را در سوریه دنبال می‌کنند که همانا پاک کردن خاک سوریه از «سازمانهای تروریستی» است.

چاووش اوغلو همچنین با اشاره به توافقات آستانه اعلام کرد که ترکیه همچنان به همکاری نزدیکش با ایران و روسیه در موضوع سوریه و دیگر موضوعات مهم منطقه ادامه خواهد داد.

نشست مسکو پس از آن برگزار شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا هفتۀ گذشته از تصمیمش مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پرده برداشت و اعلام کرد که واشنگتن به تدریج ۲ هزار سربازی را که در سوریه دارد، از این کشور بیرون خواهد برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 991293

وب گردی

وب گردی