توسعه فناوری‌های نوین در کشاورزی توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی

یک شرکت دانش بنیان داخلی با هدف کمک به توسعه کشاورزی کشور و جبران عقب ماندگی های چندین ساله حاصل از کاربرد روش های سنتی، استفاده از نهاده های کشاورزی ناکارآمد، بحران آب و فرسایش خاک است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در سال ۸۵ پایه گذاری شد. هدف از تاسیس این شرکت، کمک به توسعه کشاورزی کشور و جبران عقب ماندگی های چندین ساله حاصل از کاربرد روش های سنتی، استفاده از نهاده های کشاورزی ناکارآمد، بحران آب و فرسایش خاک است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، رسالت این شرکت، ترویج و توسعه فناوری های نوین کشاورزی با استفاده از بهترین و مرغوب ترین نهاده ها برای نیل به کشاورزی پایدار است تا با افزایش تولید محصولات سالم، نقش موثری در شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و خودکفایی ایران ایفا کند.

این شرکت توانست پس از گذشت مدت زمانی کوتاه از آغاز فعالیت خود، اعتماد و اطمینان کشاورزان را جلب کند به نحوی که به گفته فرامرز حسین بابایی، مدیر عامل شرکت هزاره سوم، توسعه کشاورزی هزاره سوم، طی یک دهه گذشته همواره ارتباط تنگاتنگی با وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای وابسته از جمله سازمان حفظ نباتات، موسسه تحقیقات خاک و آب، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و سایر مراکز استانی و منطقه ای دارد.

به گفته وی، در این شرکت از پتانسیل های بالقوه در بخش کشاورزی از جمله پتانسیل فارغ التحصیلان استفاده می شود. در رابطه با موضوع ترویج و آموزش کشاورزان توسط شرکت هزاره سوم، ذکر این نکته کافی است که این شرکت سالانه مبالغ هنگفتی را صرف برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی – ترویجی در نقاط مختلف کشور می کند.

این فعال دانش بنیانی در کشور ادامه داد: دسترسی مردم به غذای سالم و امنیت غذایی آنها نیز از دغدغه های همیشگی شرکت ما است. از اینرو همواره سعی کرده ایم تا با واردات بهترین نهاده های کشاورزی از معتبرترین تولیدکنندگان جهانی و با بهره گیری از سیستم فروش منحصر به فرد شرکت، دسترسی کشاورزان را به این محصولات تسهیل کنیم. سابقه یک دهه همکاری شرکت هزاره سوم با خوشنام ترین برندهای جهانی تامین کننده نهاده های کشاورزی و ارتباط چندین ساله با معتبرترین عاملین فروش این نهاده ها در سراسر کشور، گواهی بر این مدعای ما است.

تولید انواع کود، بذر و آفت کش ها از مهم ترین تولیدات این شرکت دانش بنیان داخلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991373

وب گردی

وب گردی