منتظری: با مقصران حادثه علوم و تحقیقات طبق قوانین  برخورد می شود

دادستان کل کشور گفت: ما نمی توانیم بدون هیچ دلیلی اعلام کنیم فلان فرد در این حادثه مقصر بوده یا خیر، باید تحقیقات لازم در زمینه شناسایی مقصر صورت گیرد. در صورتی که مقصر مشخص شود، بر اساس آنچه که وظیفه ماست قطعا با مقصر این حادثه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیقی بود از نزدیک خدمت شما دانشجویان عزیز بیایم تا هم از احوال شما جویا شوم و هم به خاطر از دست دادن تعدادی از عزیزان و فرزندان ما در حادثه تصادف و انحراف اتوبوس، به شما تسلیت بگویم. به خانواده های معظم آن‌ها و همه شما عزیزان دانشجو تعزیت و تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه بعد از وقوع حادثه، بنده احساس وظیفه کردم، بایستی ورود پیدا کنیم و بررسی شود که علت حادثه چه بوده است. آیا به صورت یک حادثه طبیعی و معمولی بوده یا افرادی در این زمینه قصور و تقصیری داشته اند؟ متعاقبا و مجددا رئیس قوه قضائیه دستور اکید دادند و به بنده هم تأکید کردند بر روند رسیدگی، نظارت کنم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در این زمینه یک سری اقدامات انجام شده است، من امروز آمده ام تا بر روند رسیدگی هم نظارت کنم. روز گذشته شنیدم تعدادی از دانشجویان محترم و عزیز در اینجا تجمعی داشتند و امروز نیز این تجمع ادامه داشته است. دانشجویان باید توجه داشته باشند حتما مسائل مرتبط با چنین حوادثی باید با متانت و آرامش بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: اگر کسی در این زمینه قصور و تقصیری داشته، مشخص و طبق مقررات و قوانین با او برخورد می شود. نمی شود همه در جمع صحبت کنند، اگر یکی دو نفر از حاضرین خواسته های خود را اعلام کنید، من در خدمت شما هستم و آن را خواهم شنید. بخشی از این امر در حوزه وظیفه ماست و باید آن را پیگیری کنیم، مطمئن باشید در حمایت از عزیزانی که جان خود را از دست دادند و در دفاع از کسانی که سلامت خود را از دست داده و الان در بیمارستان ها یا منازل خود بستری هستند، وظیفه خودمان را قطعا و مسلما انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: از شما عزیزان هم این انتظار را دارم که در شرایط کنونی کشور، آرامش را حفظ کنید و ان شاءالله مطمئن باشید ما در حمایت و پشتیبانی از شما دانشجویان و عزیزانی که جان خود یا سلامت خود را از دست دادند، تا آخر ایستاده ایم و قضیه را دنبال خواهیم کرد.

دادستان کل کشور تأکید کرد: شما مطمئن باشید من به شما عزیزان قول می دهم اولین فردی که در این زمینه برای اطلاعیه اقدام کرد، بنده بودم. من دادستان تهران را مکلف کردم به این موضوع ورود کند،‌ در این زمینه پرونده های لازم تشکیل شده و بازپرس نیز در حال انجام تحقیقات است. مطمئن باشید بنده نیز در این زمینه نظارت لازم را خواهم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه گفت: ما نمی توانیم بدون هیچ دلیلی اعلام کنیم فلان فرد در این حادثه مقصر بوده یا خیر، باید تحقیقات لازم در زمینه شناسایی مقصر صورت گیرد. در صورتی که مقصر مشخص شود، بر اساس آنچه که وظیفه ما است قطعا با مقصر این حادثه برخورد خواهیم کرد.

وی در زمینه ایمن سازی اظهار داشت: مطمئن باشید ما ایمن سازی های لازم در راستای جاده،‌ اتوبوس و رانندگان را دنبال خواهیم کرد. یعنی بنده بر روند اموری که باید در این زمینه صورت گیرد،‌ نظارت کرده و در حمایت از شما عزیزان از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهم کرد. اگر شما بنده را به عنوان دادستان کل کشور، این مقدار مسئول نمی دانید، دیگر هیچ حرفی نمی ماند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر عدم حضور مسئولان در محل این حادثه گفت: من به اینجا آمدم و قبل از اینکه دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) را ببینم و با او جلسه داشته باشم، خدمت شما عزیزان رسیدم. من با جلسه ای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواهم داشت. شما نیز باید آرامش خود را حفظ کنید و یک یا دو نماینده مشخص کنید تا با ما در ارتباط باشد و خواسته شما را به ما منتقل کند و مطمئن باشید وضعیت را مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991374

وب گردی

وب گردی