ارتقای دانش موجود در تولید مواد محافظ چرم

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی تحقیقی انجام دادند تا ارتقای دانش موجود در تولید مواد محافظ چرم را شاهد باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه روی مواد محافظت کننده چرم طبیعی و تاثیر عوامل محیطی بر تغییرات ظاهری آن" عنوان پژوهشی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توسط محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران انجام شد.

این موضوع از جنبه های مختلف تاریخی، هنری، فنی دارای اهمیت فراوان است. از آنجایی که اشیای چرمی در معرض آسیب های جدی است پس پایش روند تخریب اشیای چرمی تحت تاثیر عوامل محیطی دارای اهمیت بسزایی است که می تواند از آسیب بیشتر آنها جلوگیری و به نگهداری بهتر و مناسب تر آنها منجر شود. از طرفی تاکنون هیچ ماده مناسبی برای اشیای چرمی یافت نشده است که استفاده از آن سبب تغییر خواص چرم نشود و به نگهداری طولانی مدت آن منجر شود بنابراین این تحقیق می تواند به ارتقای دانش موجود در تولید مواد محافظ چرم کمک کند. در صنایع تولید چرم و پوست و تولید نرم کننده ها و نگهداری آنها، ارتقای دانش بیو مواد در داخل زمینه های کاربرد این پژوهش است.

در این تحقیق توسعه پوشش سطح مناسب بر اساس نانو ذرات برای بهبود خواص چرم بررسی شد. بررسی در ادبیات برای پوشش های سطح و عملیات حفاظت برای چرم طبیعی، بررسی اثر نانو ذرات بر خواص چرم: نوع نانو ذرات ، مورفولوژی و درصد آنها بر خواص مکانیکی و فیزیکی و همچنین ظاهری مثل تغییر رنگ از اهداف این تحقیق است همچنین علاوه بر این، تغییر رنگ چرم توسط پارامترهای محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش نور و رطوبت بررسی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991375

وب گردی

وب گردی