دانشگاه آزاد، برند آموزشی انقلاب اسلامی است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد واحدهای مختلف در شهرهای دورافتاده منجر به آبادانی و اشتغال‌زایی در کشور شده و یک برند آموزشی در انقلاب اسلامی محسوب می‌‌‌‌شود.

دکتر علیرضا منادی سفیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب با فرمان حضرت امام و با پیگیری هاشمی رفسنجانی و همت مقام معظم رهبری شکل گرفت و به این ترتیب بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تشکیل شد که تاکنون 6 میلیون نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد از حیث وسعت 20 میلیون متر مکعب، فضای آموزشی و 100 هزار نفر کارمند و عضو هیات علمی در اختیار دارد که یک سطح قابل توجهی از اشتغال را در کشور ایجاد کرده است. قطعا، اگر این تعداد فارغ التحصیل را می‌‌خواستیم از طریق خارج از کشور تامین کنیم میلیون‌‌ها تومان ارز از کشور خارج می‌‌شد؛ بنابراین دانشگاه آزاد فرصت اقتصادی مناسبی را در راستای جلوگیری خروج ارز از کشور ایجاد کرده و این نشان دهنده اثرات مثبت اقتصادی این دانشگاه در ایران علاوه بر نقش سازنده و توسعه عدالت آموزشی در کشور است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد، حدود 40 درصد بار آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور را به عهده گرفته است. معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد، رشته‌های این دانشگاه را که به تایید مجلس رسیده بود، دوباره به تایید رساند و اعلام شد که این قانون به قوت خود باقی خواهد ماند. دانشگاه آزاد با پیگیری تمام از مجلس تایید گرفت که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مستقل و جداگانه عمل کند و این امور از دستاوردهای معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد به شمار می‌رود و نقش تعیین کننده‌ای در دستیابی به اهداف تعیین شده این دانشگاه دارد.

منادی تاکید کرد: معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد به عنوان نماینده این دانشگاه، فعالیت چشمگیری برای احقاق حقوق قانونی این دانشگاه داشته و در بسیاری از پرونده‌های حقوقی حقانیت دانشگاه آزاد را به اثبات رسانده است. بسیاری از املاک بدون سند مستند سازی شده است. با تمام وجود در تلاشیم تا با مجلس که همراه و حامی دانشگاه آزاد بوده، تعامل خوبی داشته باشیم و با توجه به تاکیداتی که ریاست دانشگاه دارند همواره در پی تعامل سازنده با دولت و بخش‌‌های حاکمیتی هستیم.

وی متذکر شد: مهم‌‌‌‌‌ترین وظیفه معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد صیانت از حوزه حقوقی این دانشگاه است. دانشگاه آزاد دانشگاهی مردمی است که با پول مردم شکل گرفته و هیچ کس حق جداگانه و شخصی در آن ندارد. با گستردگی در سراسر کشور یک همگنی فرهنگی ایجاد کرده که علاوه بر نقش فرهنگی انکار‌ناپذیر، منجر به توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است و با ایجاد واحدهای مختلف در شهرهای دورافتاده منجر به آبادانی و اشتغال‌زایی در کشور شده و برندی آموزشی در انقلاب اسلامی محسوب می‌‌‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 991381

وب گردی

وب گردی