مشروح گفت وگوی 3 ساعته دکتر طهرانچی با دانشجویان واحد علوم و تحقیقات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور در محوطه واحد علوم و تحقیقات و قرائت فاتحه برای درگذشتگان سانحه تأسف‌بار واژگونی اتوبوس، با دانشجویان این واحد گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور در جمع دانشجویان که نسبت به عملکرد شرکت پیمانکار حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات اعتراض داشتند، گفت: دکتر مسعودی اواسط شهریور به عنوان سرپرست واحد علوم و تحقیقات منصوب شد و اول مهرماه معاون اداری و مالی و مدیر ترابری واحد را تغییر داد و با آگاهی از وضعیت سرویس‌دهی اتوبوس و نارضایتی دانشجویان پس از برگزاری جلسه کمیسیون معاملات در تاریخ 28 آبان، فراخوان مناقصه برای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به دانشجویان و تغییر پیمانکار وقت، در تاریخ 3 آذر در روزنامه‌های همشهری و فرهیختگان منتشر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این مدت تعداد 18 اخطار و 8 تذکر به پیمانکار وقت حمل و نقل واحد ارائه می‌شود تا با استناد به آن بتوانند قرارداد را فسخ و با پیمانکار جدید را به صورت قانونی قرارداد امضا کنند. قرار بود پاکت‌های مناقصه با رعایت ضوابط و تشریفات قانونی روز چهارشنبه 5 دی‌ماه بازگشایی شود که متاسفانه روز قبل از آن این حادثه دردناک برای اتوبوس حامل دانشجویان اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به اعتراض دانشجویان درباره ناایمن بودن واحد علوم و تحقیقات، اظهار داشت: بنده هم ماننده شما دغدغه دارم که این چه دانشگاهی است تحویل شما دانشجویان داده‌اند که بخشی از ساختمان های آموزشی، آزمایشگاه و کارگاه‌ها را در ارتفاع 1800 متری احداث کرده‌اند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا مسیر تردد واحد علوم و تحقیقات فاقد گاردریل است، تصریح کرد: بنده 4 ماه است که مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده گرفته ام، باید پرسید که چرا در 30 سال گذشته این اتفاق نیفتاده، البته وجود گاردریل به تنهایی از بروز حادثه‌های این چنینی جلوگیری نمی‌کند و ما تلاش داریم همه موارد برای ایمن‌سازی مسیر را انجام دهیم.

دکتر طهرانچی افزود: البته برنامه اصلی ما در واحد علوم تحقیقات این است که دانشجویان در بلوک‌های آموزشی که در حال تکمیل است، مستقر شوند تا دیگر نیازی به تردد در ارتفاع 1800 متری نداشته باشند. برای این کار سرعت پروژه‌های در حال احداث افزایش بیشتری خواهد یافت. علاوه بر آن هم شرکت واحد گشت که یکی از شرکت های معتبر اتوبوسرانی در تهران است، مسئولیت جابجایی دانشجویان را برعهده دارد تا بعد از بازگشایی پاکت های مناقصه بتوانیم اتوبوس های در شأن دانشجویان را با نظارت دقیق با حضور نمایندگان دانشجویان به کار بگیریم.

وی با اشاره به طرح موضوع تله کابین برای تردد ایمن دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، اظهار داشت: بنده از آموزش عالی کشور به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم و افتخار می‌کنم که خادم دانشجویان هستم و تیمی که در دانشگاه همراه بنده هستند فقط و فقط برای دانشجویان کار می‌کنند. در مورد پروژه تله‌کابین واحد علوم و تحقیقات هم متاسفانه حقایق طرح گفته نشده و فقط ظاهر آن گفته می‌شود، اما حقیقت درباره این پروژه این است که قرار بوده در انتهای تله کابین مجموعه گردشگری کوهسار با واگذاری 70 هکتار از زمین های واحد علوم و تحقیقات به همراه هتل راه اندازی گردد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: مدیران وقت دانشگاه می خواستند تله‌کابین و این 70 هکتار اراضی دانشگاه را برای مدت 25 سال و در ازای دریافت سالی 7 میلیارد تومان به شرکتی که فقط چند ماه از تاسیس آن گذشته بود، بسپارند و اینها حقایقی است که گفته نمی شود، اما قرار نیست ما به دانشجویان دروغ بگوییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر شفاف سازی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: برای اولین بار در سابقه 35 ساله دانشگاه آزاد اسلامی یک شرکت معتبر حسابرسی در دانشگاه مستقر شده و در حال احصاء وضعیت مالی تمامی واحدهای دانشگاه است که نتیجه آن در جلسات هیات امنای استانی که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای واحدهای استان بررسی می‌شود و به زودی در هیات امنای مرکزی ارائه خواهد شد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن یک میلیون و 320 هزار دانشجو، بیش از 440 واحد دانشگاهی و مدارس و آموزشگاه های سما، 7 هزار میلیارد تومان بودجه، متاسفانه فاقد سیستم یکپارچه است که اصلاح آن زمانبر است که ما با قوت کار خود را برای اصلاح امور و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای خدمت‌دهی بهتر به دانشجویان آغاز کرده‌ایم.

لازم به ذکر است دکتر رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات نیز امروز در جمع دانشجویان حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991388

وب گردی

وب گردی