خطر آبگرفتگی و اختلال ترافیکی در جاده‌ها/خلیج فارس مواج است

سازمان هواشناسی اعلام کرده در مناطق وسیعی از جنوب و همچنین در شمال غرب کشور شاهد بارش باران و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود که منجر به آبگرفتگی، کاهش دید و اختلال ترافیکی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور ابرناکی و بارش در جنوب خوزستان و استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شروع می شود.

احد وظیفه تصریح کرد: در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف نیز پیش بینی شده است.

به گفته وی فردا دوشنبه با تقویت این سامانه بارشی در جنوب کشور دامنه فعالیت آن به شرق و برخی مناطق مرکزی کشور در استان های کرمان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، جنوب لرستان، برخی مناطق هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطق جنوبی خراسان رضوی نیز گسترش می یابد و سبب بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع سبب بارش برف می شود.

وی افزود: فردا شدت بارش ها در استان های فارس، بوشهر و نیمه غربی کرمان بیشتر خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا همچنین در برخی مناطق آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و برف پیش بینی شده است. روز سه شنبه بارش ها به طور موقت خاتمه یافته و روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش در جنوب غرب و غرب شروع می شود.

وظیفه هشدار داد: امروز و فردا خلیج فارس مواج است و فردا بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در استان های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، نیمه غربی استان کرمان و غرب هرمزگان و همچنین درمسیرهای کوهستانی استانهای کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، ارتفاعات و مناطق مرتفع استان کرمان، بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای و کاهش دید پیش بینی شده از این رو توصیه می شود، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود.

هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری و فردا به تدریج همراه با غبار محلی پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۱۲ و ۳ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 991390

وب گردی

وب گردی