عملیات فریب اصلاحات این بار با اسم رمز کربلای 4

هجوم همه جانبه جریان اصلاحات به اظهار نظر محسن رضایی درباره کربلای4 باعث نمی شود کارنامه سیاه این جریان سیاسی در خصوص حمله به دفاع مقدس و شهدا پاک شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ؛ اظهار نظرات داغ و جنجالی در عرصه سیاسی همیشه با تمام حواشی که می‌آفرینند اما باعث می‌شوند تا واقعیاتی روشن شوند و همچنین برخی اتفاقات مهم دیگر در کنارش رقم خورد. عرصه پرالتهاب سیاست ایران که این روزها پر از خبرهای داغ و مهیج است اما این بار با پیامی مهم توجه عموم را به خود جلب کرد. پیامی که در متن خودش حقایق زیادی برای گفتن دارد اما باکمی دقت به حواشی آن می‌توان به اطلاعات مهم دیگری دست‌یافت.

جنجال توییتری

طی چند روز اخیر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توییتر خود نوشت: «با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و درزمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم.

عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او.» با این پیام توپخانه رسانه‌ای برخی فعال شد و موجی از انتقادات را به سمت محسن رضایی روانه داشتند. هرچند همان‌طور که یک مکانیکی نمی‌تواند در خصوص مسائل پزشکی نظر دهد درباره مسائل نظامی هم باید فرماندهان جنگ اظهارنظر کنند اما گویا عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش شده و در هجمه خود علیه محسن رضایی، در عمق کلامشان به مسائل مهم دیگری حمله کرده‌اند. ازجمله این افراد صادق زیباکلام است که در واکنش به پیام محسن رضایی اظهار داشت: «تا امروز آقای رضایی و دوستانشان سعی کردند در خصوص جنگ فقط آن شکوه، افتخار و بزرگی که وجود دارد، مطرح شود، اما قطع به‌یقین روزی در ورای این افتخارات وجه دیگری به‌تدریج به وجود خواهد آمد و آقای رضایی باید در این خصوص توضیح دهد. بسیار سؤالات دیگری وجود دارد که بی‌پاسخ‌مانده است.»

این اظهارنظر در محله اول انتقادی را نسبت به سخنان محسن رضایی روا داشته اما گویا در انتها به دنبال مخدوش کردن چهره دفاع مقدس با مطرح کردن سؤالان بی‌پاسخ است. این اظهار نظر به طور کلی تمام دفاع مقدس را نشانه رفته است. اما این‌یکی از اظهار نظراتی بود که استادی اصلاح‌طلب اظهار داشته بود ولی درسخنان دیگری سخنان محسن رضایی مورد هجمه قرار گرفت. آشنا مشاورفرهنگی رئیس جمهور در متنی با عنوان «فرمانده عملیات فریبنده» نوشت: «وقت آن رسیده که در سی‌امین سالگرد پایان جنگ و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تن به شفافیت داده و به سؤالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران درباره رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید.»

تمام دفاع مقدس کربلای4 نیست!

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد محسن رضایی فرمانده تمام عملیات‌های دفاع مقدس نبوده و کربلای 4 یکی از عملیات‌های صورت گرفته در طول دفاع مقدس بوده است. این اظهار نظرات آورده شده تنها بخشی از هجمه‌هایی بود که علیه سخنان محسن رضایی انجام شد. تا جایی این اقدام پیش رفت که محمد سعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز درباره توییت های جنجالی محسن رضایی در توییتر خود نوشت: «آقای رضایی باید پاسخ‌گو باشند اما خانواده شهدای کربلای 4 می‌دانند که دلیل قتل‌عام بچه‌هایشان لو رفتن عملیات بود. درعین‌حال می‌دانند جنگ مجموعه‌ای از شکست و پیروزی است و پیروزی بزرگ کربلای 5 بر غافلگیری دشمن بر پایه همین شکست بنا شد.از یک توییت اشتباه برای تخریب دفاع یک ملت سوءاستفاده نکنید.»

اظهار نظراتی که برای تخریب وجه دفاع مقدس به‌طور خاصی از سوی جریان سیاسی بیان‌شده که کارنامه خوبی در خصوص دفاع مقدس ندارند. جریان اصلاحات نمره خوبی را نمی‌تواند در خصوص دفاع از دفاع مقدس بگیرد. زیرا با نگاهی به کارنامه‌ای جریان می توان متوجه شد دفاع مقدس هجمه‌های سنگینی را از این جریان به خود دیده است.

چشم بند به جای سربند

اول از همه به توهین رسانه‌های اصلاح‌طلب به دفاع مقدس و رزمندگانی می‌پردازیم که برای دفاع از حریم آل الله جان خود را تقدیم آستان حضرت دوست کردند. به‌طور مثال روزنامه اصلاح‌طلب شرق طی کاریکاتوری توهین آشکاری را نسبت به رزمندگان دفاع مقدس رواداشت. این کاریکاتور موهون که سرشار کینه و حقد نسبت به رزمندگان سال‌های دفاع مقدس است ناخودآگاه بیننده را به یاد عکس‌های مشهور دفاع مقدس می‌اندازد که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یا زهرا»، «یا حسین»، «یا مهدی» برای یکدیگر هستند. با این تفاوت که در نگاه کاریکاتوریست این سربندها چشم‌بندهایی بوده است که نگریستن را سلب می‌کرده و حرکات کورکورانه را موجب می‌شود!

اما رسانه دیگری که آن‌هم نسب به سخنان محسن رضایی واکنش نشان داده روزنامه قانون است. این روزنامه هم مثل روزنامه شرق دریکی از شماره‌های خود توهین آشکاری را نسبت به مدافعان حرم اظهار داشته است. روزنامه قانون در مطلبی توهین‌آمیز ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی‌توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

شهیدشد یا کشته شد!

اما دریکی دیگر از اقداماتی که این طیف در قالب رسانه‌های خویش نسبت به شهیدان این مرزبوم اظهار داشته‌اند توهین به شهادت سردار حسین همدانی بود. زمانی که سردار حسین همدانی در سوریه به شهادت رسید روزنامه رویش ملت در اقدامی توهین‌آمیز در عنوان اول خود نوشت:"سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد"! گویی این روزنامه توسط یکی از حامیان گروه‌های تروریستی نظیر داعش منتشرشده است!

طعمه جنسی!

اما سایت اصلاح‌طلبی چون انصاف نیوز در توهین به خانواده شهدا چیزی کم نگذاشت. این سایت با انتظار مطلبی اظهار داشت: همسران شهدا خود را طعمه جنسی می‌کنند. این رسانه که به دنبال القاء این مطلب است که در ایران برخی از دستگاه‌ها برای رقابت سیاسی از زنان به‌عنوان ابزار جاسوسی استفاده می‌کند، در سؤالی از عبدالله ناصری می‌پرسد « چگونه ممکن است دستگاه‌های امنیتی زنان موسوم به پرستو را پیدا و جذب کنند؟» عبدالله ناصری وقیحانه مدعی می‌شود: «واقعیت این است که در جامعه ما این امکان وجود دارد. در جامعه‌ای که یک دوره جنگ 8 ساله داشتیم و جمع قابل‌توجهی از بانوان بافضیلت ما همسران خود را در سنین جوانی از دست دادند و طبیعتاً با رعایت عفاف و پاک‌دامنی خیلی‌هایشان همسر دوم و یا همسر غیررسمی آم ها چه مسئولین و چه غیر مسئولین شدند بنابراین خیلی کار پیچیده‌ای نیست». لازم به ذکر است این مطلب بعدا از خروجی سایت حذف شد.

اما کار فقط به رسانه‌ها ختم نشده است، افرادی که خود را منتصب به جریان اصلاحات می‌دانند با رفتارشان به مقام شامخ شهدا در کشور توهین‌هایی کرده‌اند. احمد همتی نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در حین برگزاری آئین بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان سمنان در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان که با حضور خانواده بزرگوار شهید سر جدای مدافع حرم استان سمنان برگزار شد، در اقدامی عجیب نسبت به شعری در رثای شهدای مدافع حرم و محکومیت اقدام برخی نمایندگان مجلس مبنی برگرفتن عکس سلفی حقارت که از سوی مجری این مراسم قرائت شد؛ اعتراض و با برخاستن از جای خود و دادوفریاد در سالن برگزاری این آئین این اشعار مجری را مزخرفات آمریکایی دانست.
وی در ادامه و هنگام خروج از این برنامه و زمانی که با اعتراض پدر شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه مواجه شد؛ با جمله «به تو چه!» پاسخ وی را داد.

با چنین اوصافی به‌خوبی مشخص می‌شود بخشی از جریانی که امروز انتقادات تندی را نسبت به سخنان محسن رضایی اظهار داشته‌اند خود سابقه خوبی در خصوص توجه به دفاع مقدس و شهدا نداشته‌اند. به‌طوری‌که نمونه از خروار چنین اظهاراتی در بالا آورده شد. باید گفت اگر اظهارنظری هرچند اشتباه صورت گرفت نباید عده‌ای فرصت‌طلب از آب گل‌آلود استفاده کرده و به مقدسات مردم به‌خصوص شهدا حمله کنند. زیرا شهیدان کشور یکی از خطوط قرمزی هست که مردم بر سر آن با احدی شوخی ندارند. تاریخ هم ثابت کرده کسانی که با خطوط قرمز مردم بازی کرده‌اند جایی در میان ملت نداشته و به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند.

خبرنگار: مجیدفاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 991403

وب گردی

وب گردی