حل مسائل کشور به حوزه‌های بین‌رشته‌ای نیاز دارد

رئیس دانشگاه آزاداسلامی تهران شمال گفت: حدود ۳۰۰ کد‌رشته در واحد تهران شمال وجود دارد که همگی قابلیت اتصال به حوزه پدافند غیرعامل را دارند؛ چون بنا به فرموده رهبری باید به پدافندغیرعامل با دید علمی نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی واحد تهران شمال با حضور سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.
دکتر خالدی رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال در این مراسم با تعریف و تمجید از شخصیت سردار جلالی گفت: سانحه تصادف واحد علوم تحقیقات و جان باختن چندتن از دانشجویان که جامعه دانشگاهی را در حزن و اندوه فروبرد، تسلیت می گویم.

او در ادامه با گرامیداشت روز ۹ دی گفت: دل مردم به ارزش های انقلاب گره خورده است و با کمی تاخیر رونمایی از دستاوردها و برنامه های علمی واحد را امروز برگزار می کنیم.

خالدی تصریح کرد: در اهداف طرح پایش، ماموریت پدافند غیرعامل به واحد تهران شمال اختصاص می یابد که موضوعات و مسائل دیگر در واحدهای دیگر ارائه می شود و ده هزار استاد دانشگاه آزاد می توانند به واحد ما لینک شوند و از موضوعات پدافندی استفاده کنند.

رئیس واحد تهران شمال گفت: پیشرفت علم و دستیابی به قلمروهای جدید و نگاه به آینده کشور در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد که کارکرد مهارتی اولین و ضروری ترین وظیفه دانشگاه‌ها‌ست؛ همچنین دانشگاه باید به مسائل جاری کشور ورود کند، از طرفی علم باید اقتدارآفرین باشد.

وی تصریح کرد: میان مدیریت جامعه و جامعه دانشگاهی و نخبگان یک شکافی وجود دارد و بین نخبگان و مدیریت راهبری نظام فاصله افتاده است و دانشگاه باید نقش قانون گذاری مجلس را مدیریت کند؛ همچنین تمدن سازی فرهنگ اسلامی باید در رویکرد دانشگاه‌ها قرار گیرد.

خالدی گفت: حدود ۳۰۰ کد رشته در واحد تهران شمال وجود دارد که همگی قابلیت اتصال به حوزه پدافند غیرعامل را دارند چون بنا به فرموده رهبری باید به پدافند غیرعامل با دید علمی نگاه کنیم.

ادامه دارد.

کد خبر: 991431

وب گردی

وب گردی