تکنولوژی‌های نوین در راستای طرح پایش بومی سازی می‌شود

رئیس کارگروه سایبری و فضای مجازی واحد تهران شمال گفت:‌ قصد داریم موضوعات بین حوزه ای را هم در دستور کار قرار دهیم. در همین راستا با کارگروه های حقوقی تعامل داریم و می‌خواهیم تکنولوژی‌های نوین را بومی سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی واحد تهران شمال با حضور سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

در این مراسم مهدی امینیان عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر گفت: با توجه به طرح موثری که در دبیرخانه علمی دانشگاه آزاد ابداع شد، نظام موضوعات ما هدفمند می شود.

وی افزود: یکی از زیربناهای اصلی مباحث مربوط به سایبر و IT است که تهدیدات متفاوتی را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می دهد که ارتش سایبری و جنگ های سایبری ماهیت تهدیدات را از حالت سخت به فرم فناوری تبدیل کرده است.

امینیان ادامه داد: آسیب پذیری در زیرساخت‌های سایبری با تمرکز بر این موضوعات کاهش می یابد که در این راستا می توان زیرساخت ها بحران را بهتر مدیریت کرد.

رئیس کارگروه سایبری و فضای مجازی واحد تهران شمال تصریح کرد: رویکرد اصلی دانشگاه این است که پژوهش های نوین در دنیا را مورد بررسی قرار دهیم که رشته های مختلفی در کمیته سایبر قرار می گیرند که از اسناد بالادستی همچون فعالیت های پدافند سایبری سازمان استفاده می کنیم؛ همچنین از مدارک موجود و پژوهش‌های محققان دنیا استفاده کردیم چون این موضوع با رویکردهای مختلف در دنیا مورد توجه است.
وی گفت: اتحادیه اروپا در مباحث پدافند سایبری سرمایه گذاری های خوبی انجام می دهد همچنین در حوزه اینترنت اشیا نیز ورود کردیم؛ زیرا در آینده همه چیز متصل به شبکه اینترنت خواهد بود. در انتها با توجه به فعالیت ها به چالش های نظام موضوعات پدافند سایبری رسیدیم.

امینیان خاطر نشان کرد: قصد داریم موضوعات بین حوزه ای را هم در دستور کار قرار دهیم ، در همین راستا با کارگروه های حقوقی تعامل داریم و می‌خواهیم تکنولوژی‌های نوین را بومی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991440

وب گردی

وب گردی