قدرت‌نمایی ایران در دنیا با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز فضایی در کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی معتقد است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، می توانیم در حوزه فضایی به یک کشور قدرتمند تبدیل شویم و در بین ۱۰ کشور برتر دنیا جای بگیریم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهم ترین اولویت های بخش فضایی کشور، تصریح کرد: ما در معاونت علمی در حوزه فضا، بر روی ساخت، پرتاب ماهواره و ایجاد زیرساخت های آن تمرکز کرده ایم.
وی افزود: فناوری فضایی یک فناوری پیچیده و یک معادله چند متغیره است که فقدان یا کمبود یک عامل و متغیر، باعث ابتر ماندن طرح ها و عدم پیشروی اهداف مورد نظر می شود.
به گفته منطقی، ما در تلاش هستیم که ضمن بهبود زیرساخت ها، برنامه ریزی هایی برای تحقق پرتاب و توسعه فناوری های فضایی نیز داشته باشیم. اگر زیرساخت ها فراهم باشد ما می توانیم تا سال ۱۴۰۴ به اهداف راهبردی خود دست پیدا کنیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ادامه داد: البته فناوری پرتاب و ساخت ماهواره در حوزه فضایی شامل پرتاب ماهواره به لایه های مختلف می شود. امروز ایران توان پرتاب ماهواره به لایه های مجاور زمین و تا ۵۰۰ کیلومتر را دارد؛ اما در بلندمدت به دنبال پرتاب ماهواره به لایه های دورتر مثل لایه هایی که یک هزار کیلومتر با سطح زمین فاصله دارند؛ هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991464

وب گردی

وب گردی