سردار جلالی: حمایت از پایان نامه های واحد تهران شمال در قالب پروژه های کسر خدمت

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز (دوشنبه) بین سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد، ما هم از نخبه-وظیفه و هم از انجام خدمات پژوهشی حین خدمت سربازی حمایت می کنیم.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد حمایت های سازمان پدافند غیر عامل از پروژه های دانشجویی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز (دوشنبه) بین سازمان پدافند غیرعامل و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد، ما هم از نخبه-وظیفه و هم انجام خدمات پژوهشی حین خدمت سربازی حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال می توانند امیدوار باشند پروژه های خود را به تأیید سازمان برسانند و از کسری خدمت استفاده کنند، گفت: اگر پروژه های مورد نیاز کشور در قالب موضوعات مختلف و بنا بر فرآیند تعریف شده، ارائه و دنبال شود، حتما مورد حمایت مالی و معنوی ما قرار می گیرند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: ما در ابتدای کار هستیم. دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) اقدام مناسبی در راستای مبنا قراردادن پدافند غیرعامل در واحد تهران شمال انجام داد. در همین راستا دکتر خالدی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) نیز دبیرخانه ای برای این اقدام تشکیل داد و نقشه راهی را تنظیم کرد که اقدام بسیار خوبی محسوب می شود. با تفاهم نامه امروز، احساس می کنم حرکت خوبی آغاز شده و ما هم به لحاظ مالی و هم از نظر معنوی به دنبال تقویت این حرکت هستیم تا ان شاءالله به نتیجه برسیم.

سردار جلالی در خصوص وضعیت مبهم اینترنت ملی تصریح کرد: توسعه فناوری سایبری در همه حوزه ها از جمله افزودن شدن قابلیت هوشمندی سایبری به زیرشاخه ها، امکان خطر و ریسک را در این زمینه افزایش داده است. اگر به سمت زیرشاخه حیاتی و حساس و حوزه های امنیتی ملی بروند، امکان جنگ سایبری شکل می گیرد. بنابراین نگاه به پدافند سایبری و قابلیت دفاع در این حوزه یک مسئله جدی و اساسی است. طبیعتا سازمان پدافند غیرعامل مسئول دفاع سایبری در حوزه های کشوری است و برای این کار تمهیدات لازم را پیش بینی کرده و ان شاءالله دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991467

وب گردی

وب گردی