جزئیات نظام رتبه بندی Qs/ سهم هر شاخص چقدر است؟

در نظام رتبه بندی Qs، شش شاخص اعتبار یا شهرت دانشگاه، اعتبار فارغ التحصیلان شاغل(ارزیابی کارفرمایان)، استناد به ازای هیأت علمی، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان، تعداد اعضای هیات علمی و تعداد دانشجویان بین المللی سنجیده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ممکن است گاهی در اخبار شنیده باشید که یک یا چند دانشگاه کشور توانسته اند در رتبه‌بندی‌های بین المللی کسب رتبه کنند، اگر به حوزه آموزش عالی علاقه‌مند باشید احتمالا پیگیر می شوید که این دانشگاه ها در کدام رتبه‌بندی و در چه زمینه ای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

نظام های رتبه بندی دانشگاه ها در جهان متعدد هستند و هر کدام شاخص های مختص به خود را دارند. ایسکانیوز در سلسله گزارش های خود به بررسی جزئیات نظام رتبه بندی، شاخص های آن و رتبه دانشگاه های کشور پرداخته است.

رتبه بندی Qs

رتبه بندی کیو اس(Word University Ranking) یک رنکینگ جهانی محسوب می شود، هر ساله بیش از 850 دانشگاه را بر اساس 6 شاخص اعتبار یا شهرت دانشگاه، اعتبار فارغ التحصیلان شاغل(ارزیابی کارفرمایان)، استناد به ازای هیات علمی، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجویان، تعداد اعضای هیات علمی و تعداد دانشجویان بین المللی سنجیده می شود.

بسیاری از دانشگاه های کشورمان در این رتبه بندی توانسته اند مقام های خوبی را کسب کنند که از جمله آن دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد. (برای مشاهده مشروح رتبه بندی این دانشگاه ها که توسط ایسکانیوز تهیه شده، روی نام آن‌ها کلیک کنید.)

در رتبه بندی 2019 این موسسه، موسسه خصوصی فناوری ماساچوست (MIT) با 11 هزار و 145 دانشجو رتبه اول، دانشگاه استنفورد با 16 هزار و 135 دانشجو رتبه دوم و دانشگاه هاروارد با 22 هزار و 727 دانشجو رتبه سوم را کسب کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991480

وب گردی

وب گردی