عزم دانشگاه‌ها مهم ترین شاخصه تحقق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی باید دانشگاه را مهد شکل گیری و تحول خود بدانند و این موضوع نیازمند اراده و عزم دانشگاه ها است .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت عزم جدی دانشگاه ها در حمایت از گسترده شدن زیست بوم کارآفرینی گفت: جهت گیری که در دانشگاه برای حمایت از کسب و کارهای استارتاپی دانش بنیان صورت گرفته است زمینه ساز تحول جدی استان خواهد بود.

ستاری با تأکید بر این که دانشگاه باید مهد کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی باشد ادامه داد: در دانشگاه فردوسی مشهد مدل های موفق و بومی حمایت دانشگاه از کسب و کارهای استارتاپی و دانش بنیان با حمایت بخش خصوصی پیاده سازی شده است که می تواند به عنوان الگوی مناسبی برای مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حمایت از ثبت اختراعات و پتنت های بین المللی گفت: معاونت علمی تا 90 درصد هزینه ثبت پتنت بین المللی را توسط کانون های ثبت پتنت این معاونت حمایت می کند. این گام در راستای حمایت معاونت علمی از توسعه فناوری ها و صادرات صورت می گیرد.

ستاری، حمایت معاونت علمی و فناوری از توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را یادآور شد و گفت: با وجود تمام محدودیت های مالی و مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، وظیفه خود می دانم از گسترده شدن فرش زیست بوم کارآفرینی و نوآوری زیر پای فعالان دانش بنیان و استارتاپی حمایت کنم چراکه این موضوع یک لازمه حیاتی برای پیشرفت کشور است.

رئیس ستاد توسعه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: باید مدل های موفق نفوذ نوآوری و فناوری به بافت شهر، الگوسازی و ترویج شود. شکل گیری مراکز نوآوری و استارتاپ ها اطراف دانشگاه های پایتخت نمونه موفقی از این الگو است.

بازدید از واحدهای فناور دانشگاه فردوسی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در نخستین بخش از برنامه های سفر به خراسان رضوی؛ از دستاوردهای پژوهشکده هواخورشید دانشگاه فردوسی مشهد دیدن کرد.


بازدید از ساختمان نوآوری آخرین خبر

ستاری همچنین با حضور در ساختمان نوآوری فردوسی (آخرین خبر) از استارتاپ های فعال این مجموعه نوآور بازدید کرد.

ستاری در بازدید از ساختمان نوآوری فردوسی( آخرین خبر )گفت: نوآوری مستمر لازمه استمرار استارتاپ ها است. در بازار پویا و رقابتی استارتاپ ها، آن هایی موفق می شوند و باقی می مانند که خود را به نوآوری وصل کنند.

به گفته وی، بزرگترین اشتباه استارتاپ ها تکرار ایده های موفق تجربه شده است در حالی که ایده های نوآورانه بسیاری وجود دارد که ناب است و می تواند دستمایه استارتاپ های جدید قرار گیرد.


شتابدهنده کسب و کار فردوسی (آخرین خبر) تمرکز خود را به استارت‌آپ هایی با محوریت های اطلاع‌‌‌رسانی و رسانه‌های جدید؛ بازی‌ و ‌سرگرمی‌‌، بازاریابی محتوی و خدمات عمومی و شهری متمرکز کرده است.

در حوزه تبلیغات، رسانه‌های جدید و بازاریابی محتوا، مجموعۀ آخرین خبر به‌عنوان سرمایه‌گذار، شتابدهنده فردوسی را همراهی می‌کند.

آخرین خبر با بهره مندی و توسعه ظرفیت های شرق کشور و بیش از 7 میلیون مخاطب مستقیم، در فضای مجازی کشور به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا به‌راحتی خود را در شرق کشور معرفی و عرضه کنند.

آکادمی نوآوری و کارآفرینی فردوسی سرمایه‌گذار دیگر شتابدهنده است که در طی چهار سال فعالیت خود، آموزش مفاهیم کسب‌وکار به نسل نوجوان و جوان را دنبال کرده و در حال حاضر در چهار استان کشور نمایندگی فعال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991486

وب گردی

وب گردی