افشاری: دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه عظیم نیروی انسانی را به کشور عرضه کرده است

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه آزاد، ارائه منابع انسانی قابل توجه به جامعه است که سرمایه عظیمی برای تولید ثروت در کشور محسوب می‌شود.

دکتر حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: دانشگاه آزاد، مولود انقلاب است و شرایط خوبی برای دانشجویان با توجه به ظرفیت محدود آموزش عالی ایجاد کرده است. در گذشته و دوران قبل از انقلاب به دلیل محدودیت پذیرش در آموزش عالی افرادی که خواهان ادامه تحصیل بودند برای کسب تحصیلات عالیه به خارج از کشور می‌رفتند و این افزایش دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی که دانشگاه آزاد سهم عظیمی را در گسترش آن داشت منجر به یک نبوغ در ایجاد سرمایه انسانی برای کشور شد و امروز بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد که فرزند انقلاب است در پست‌‌‌های مهم مملکتی و چرخه اقتصاد کشور نقش آفرینی دارند.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب در بسیاری از رشته‌‌های تخصصی به دلیل نبود نیروی متعهد و متخصص با مشکلات بسیاری مواجه بودیم؛ اما بعد از انقلاب، بستر مناسبی برای تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآزموده در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ایجاد شد و امروز یکی از بزرگترین اهداف ما در دانشگاه آزاد ایجاد دانشگاهی کار آفرین است که کلیه فارغ التحصیلان آن با اطمینان از آینده، بدانند بعد فراغت از تحصیل می‌‌توانند در بازار کار وارد شوند. در این راستا 129 مرکز رشد، یک پارک علم و فناوری خصوصی در کشور راه اندازی کردیم که بستری مناسب برای توسعه اشتغال‌‌‌های دانش بنیان است.

افشاری تاکید کرد: دانشجویانی که ایده و طرح دارند در مراکز رشد دانشگاه آزاد مورد حمایت قرار می‌‌‌گیرند. بسیاری از محصولات تولید شده در این مراکز به تجاری سازی رسیده و درآمدزایی مناسبی برای دانشگاه داشته است. شرایط حمایتی از دانشجویان را در دانشگاه آزاد به گونه‌‌‌‌ای قرار دادیم که هیچ کس نمی تواند ادعا کند به ما مراجعه کرده و حمایتی در زمینه کسب و کار دانش بنیان دریافت نکرده است.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: تا 3 سال کسب و کارها را در مراکز رشد دانشگاه آزاد مورد حمایت قرار می‌‌‌‌دهیم و در حال حاضر، ایجاد سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد، مورد توجه مدیریت جدید دانشگاه قرار گرفته است و اکوسیستم مناسبی را فراهم آورده تا به این ترتیب، افراد علاوه بر آنکه خودشان بتوانند وارد مراکز رشد شوند، مهارت‌‌های لازم هم در این راستا کسب کنند و بر اساس خدماتی که دریافت می‌کنند زبان مورد نیاز بازار را فراگرفته تا در کسب و کارهای مربوط موفقیت کسب کنند.

وی یادآور شد: درصددیم تا با بین‌المللی سازی تولیدات این شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان و صادرات این محصولات به واحدهایی که خارج از کشور شعبه دارند این شرکت‌‌‌های دانش بنیان را تقویت کنیم تا در 5 سال آینده در حوزه فناوری و کسب و کار و ایجاد شرکت‌‌های دانش بنیان در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیریم.

افشاری متذکر شد: اداره کل کارآفرینی دانشگاه آزاد بعد از سال 97، با توجه به اهمیت ویژه اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه آزاد ایجاد شده که به زودی در قسمت معاونت علمی و فناوری دانشگاه قرار می‌‌گیرد. دانشگاه آزاد خانواده‌ بزرگی است که با ایجاد یک شبکه کار آفرینی و جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص کلیه کارآفرینان فارغ التحصیل این دانشگاه به دنبال توانمندی دانشجویان و دیگر فارغ التحصیلان خود است تا شرایط کسب و کار مناسبی را برای دانشجویان خود ایجاد و تبدیل به یک پایگاه کارآفرینی در کشور شود.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد دانشگاه آزاد، ارائه منابع انسانی قابل توجه به جامعه است که سرمایه عظیمی برای تولید ثروت در کشور محسوب می‌شود در واقع، دانشگاه آزاد یک پتانسیل نهفته در آموزش عالی کشور است که بسیاری از مشکلات را می‌تواند حل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991492

وب گردی

وب گردی