اردکانیان: اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها راهی برای تامین درآمد کوتاه مدت نیست

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها راهی برای تامین درآمد کوتاه مدت نیست، گفت: ما زمانی که با استفاده از ابزار تعرفه بتوانیم مشترکان پرمصرف را برای پیوستن به الگوی مناسب مصرف تشویق کنیم، طبیعتا در بلندمدت خود را از صرف منابع فراوان برای احداث نیروگاه بر حذر داشته‌ایم و این مهم منفعت اصلی صنعت برق است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان در دیدار مدیران وزارت نیرو با رئیس جمهور طی سخنانی عنوان کرد: وظیفه ما این است که هم دولت و هم مردم از حیث تامین آب و برق پایدار در آسایش و امنیت خاطر باشند.
وی افزود: در حال حاضر وارد مرحله مدیریت توامان عرضه و تقاضا شده‌ایم. مسئله‌ای مهمی که باید از حدود 10 سال قبل در دستور کار می‌گرفت و یکی از الزامات اصلی آن همکاری بین بخشی در داخل سازمان دولت و مصرف کنندگان بیرونی است. دیگر مجالی برای اینکه هر دستگاهی تنها محدوده کار و وظایف خود را ببیند وجود ندارد.
وزیر نیرو ادامه داد: در عرصه مهمی مانند آب با استفاده از تاکیدات موجود در این بخش و سازوکاری که از سوی دولت تصویب شده درصددیم تا امنیت آبی، غذایی و ملاحضات زیست محیطی را به شکل توامان برنامه‌ریزی کرده و به پیش ببریم.
اردکانیان تاکید کرد: اصلاح تعرفه‌ مشترکان پرمصرف آب و برق به هیچ عنوان راهی برای تامین درآمد کوتاه مدت نیست بلکه درصدد تامین درآمد بلندمدت از این بخش خواهیم بود.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: تعرفه وسیله‌ای برای مدیریت مصرف است؛ ما زمانی که با استفاده از ابزار تعرفه بتوانیم مشترکان پرمصرف را برای پیوستن به الگوی مناسب مصرف تشویق کنیم طبیعتا در بلندمدت خود را از صرف منابع فراوان برای احداث نیروگاه بر حذر داشته‌ایم. هر چند ممکن است در کوتاه مدت درآمدهای این بخش کاهش پیدا کند ولی در آینده این مهم منفعت اصلی صنعت برق کشور خواهد بود.
وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی مرکز امور اجتماعی آب و انرژی این وزارتخانه در دولت دوازدهم، گفت: این مجموعه درصدد فعال تر کردن ارتباط با مصرف کننده و متقاضیان است.
اردکانیان خاطرنشان کرد: به جهت اینکه تمامی فعالیت‌های بخش آب و برق بر محور منابع انسانی شایسته است طبیعتا موضوع شایسته‌گزینی را که جزو برنامه‌های مورد تایید دولت تدبیر و امید بوده به شکل مناسبی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991494

وب گردی

وب گردی