پروژه‌های علمی نخبگان را به سمت نیاز صنعت سوق می‌دهیم

مسئول سابق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورود به رشته مورد نظر بدون آزمون در صورت تکیمل پرونده، کاهش شهریه دانشگاهی و کمک هزینه شرکت در کنگره‌های بین المللی از جمله تسهیلات باشگاه به اعضاء است.

کریم زارع مسئول سابق و معاون فعلی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: شناسایی، رشد و شکوفایی ظرفیت‌های فکری دانش پژوهان جوان و مستعد، حمایت، راهنمایی به منظور ارتقاء دانش، خلاقیت و نوآوری برای نیل به اهداف علمی کشور بسیار با اهمیت است. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی که بخش عظیمی از رسالت آموزش و پرورش استعدادهای جوانان و دانشجویان را برعهده دارد اقدام به تاسیس باشگاه پژوهشگران جوان کرده است.

زارع افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت و رسالت علمی را بر عهده باشگاه پژوهشگران جوان نخبگان گذاشته است تا با فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای تشویق، حمایت و تربیت پژوهشگران خلاق و کارآفرین تلاش کند.

وی در خصوص تخصیص تسهیلات باشگاه به پژوهشگران تصریح کرد: باشگاه پژوهشگران و مرکز تحقیقات سامانه هوشمند بیش از هشتاد و شش هزار عضو در سراسر کشور دارد که چهارده هزار نفر عضو فعال هستند. ورود به رشته مورد نظر بدون آزمون در صورت تکیمل پرونده، کاهش شهریه دانشگاهی و کمک هزینه شرکت در کنگره های بین المللی از جمله تسهیلات باشگاه به اعضاء است؛ همچنین پژوهشگرانی که به عنوان چهره درخشان شناخته شوند، می توانند یک و نیم برابر بیشتر از تسهیلات باشگاه استفاده کنند.

معاون فعلی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نظر به اینکه باشگاه تمام تلاش خود را برای شناسایی و ارائه راهکار برای حل مشکلات جامعه با واسطه طرح های پژوهشی و علمی دانشجویان و نخبگان دارد به دانشجویان دانشگاه‌های غیر از دانشگاه آزاد نیز تسهیلات و خدمات ارائه می دهد.

زارع با تاکید بر اهمیت تجاری سازی محصولات علمی دانشجویان گفت: ما در باشگاه تمام تلاش و سعی خود را می کنیم تا اول نیازهای صنعت را شناسایی و دوم تحقیقات علمی بچه ها را به سمت رفع این نیازها سوق دهیم. در این خصوص دانشجویان واحد سما دانشگاه آزاد اسلامی جزو پیشتازان این عرصه هستند.

وی در پایان افزود: قرار است تا پایان سال هر واحد دانشگاه آزاد اسلامی 1 تا 4 مخترع را به باشگاه معرفی کند که نهایتا 14 نفر را به نیت 14 معصوم انتخاب و جوایز نفیسی به آنان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 991510

وب گردی

وب گردی