سامانه خدمات نگهداری و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی راه‌اندازی شد

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از راه اندازی سامانه خدمات نگهداری و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی توسط شبکه خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص راه اندازی سامانه خدمات نگهداری و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی، گفت: این سامانه به صورت مرکز تماس (Call Center)، پاسخگوی نیازمندی‌های فنی و ارایه خدمات مشاوره تخصصی به مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی است.


وی افزود: همچنین معرفی کارشناسان و شرکت‌های متخصص در زمینه تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و نظارت بر فرآیندهای مربوط به آن نیز توسط این سامانه صورت می گیرد.


وی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی تجهیزات مراکزی که به دلیل ارائه نشدن خدمات تعمیر و نگهداری مناسب، فعالیت آنها متوقف شده است را تعمیر می کند.


به گفته اسدی‌فرد، بسیاری از این تجهیزات قابلیت بهره برداری مجدد دارد ولی متاسفانه به دلیل نبود خدمات تعمیر و نگهداری، این تجهیزات بلا استفاده مانده و کشور از ارزش افزوده آنها بی بهره است.
وی همچنین تصریح کرد: اگر این تجهیزات به صورت درست و مناسب تعمیر شود، می تواند در چرخه فعالیت آزمایشگاه ها دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991548

وب گردی

وب گردی