ضرب الاجل اتحادیه اروپا به معادن ذغال سنگ

با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد زمین و تغییرات آب و هوایی، اتحادیه اروپا تا پایان سال 2018 ضرب الاجلی برای متوقف کردن عملیات معادن ذغال سنگ تعیین کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اتحادیه اروپا اعلام کرد، همه معادن زغال سنگ بدون سود در این اتحادیه از ابتدای سال 2019 باید کار را متوقف کنند.

اتحادیه اروپا از سال 2010 به دنبال محدود کردن سوخت های فسیلی و جلوگیری از وابستگی به آن بود و قصد داشت تا کمک های دولتی به معادن زغال سنگ را به پایان برساند؛ اما گروه‌هایی از آلمان و اسپانیا که در ماه جولای گذشته معدن زغال سنگ خود را تعطیل کردند، مسئول طولانی شدن این ضرب الاجل تا پایان سال 2018 هستند.

این تصمیم به این علت گرفته شد تا بقایای زغال سنگ‌ها از بین نرفته و خود را تجدید کنند. این بسته شدن معادن تاثیر بسزایی در تغییرات آب و هوایی دارد.

طبق گزارش‌ها اسپانیا در حال حاضر 14 درصد از برق تولید شده توسط زغال سنگ را کاهش داده است با این حال 90 درصد زغال سنگ سوخته شده در این کشور از روسیه و کلمبیا وارد می‌شود.

مسئله تغییرات آب و هوایی در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از راه های کاهش این تغییرات و جلوگیری از نابودی زمین قطع استفاده از سوخت های فسیلی است.

از آخرین گزارش های آب و هوایی lPCc برمی آید که نخستین و تنها راه موثر، (هرچند غیرمعمول)، می تواند توقف استفاده از سوخت های فسیلی باشد. همانطور که محققان آب و هوایی تخمین زده اند دومین راه به حداقل رساندن استفاده از این سوخت ها‌ست.

در نهایت می توان با هدف رشد تقاضای فعالیت هایی که مرتبط با سوخت های فسیلی است این مسیر را ادامه داد. این روش به نیروهای موجود در بازار کار این فرصت را می دهد مشکلات موجود در این مسیر را کاهش دهند تا نسل های بعدی راه حل هایی که اکنون امکان ارائه آن وجود ندارد را پیدا و ارائه دهند.

این انتخاب ها موجود است و راه دیگری وجود ندارد نسل های آینده نیز ما را در مورد آنچه با دانش کامل در مورد عواقب استفاده از این انرژی‌ها انتخاب نموده‌ایم قضاوت خواهند کرد.

غیر قابل سکونت شدن مناطق جهان رو به رشد است و این امر باعث ایجاد میلیون ها پناهنده اکولوژیکی، رشد جمعیت جهان، محدود و کم شدن ذخایر منابع، کمبود آب و غذا، از دست رفتن فاجعه بار متغیرهای ژنتیکی و جنگ بقا می شود.

انسان در حال حاضر تغییرات جزئی را روی جنبه های مبتنی بر کربن در زندگی خود انجام داده است که با توجه به انتظارات برای آینده کره زمین، تغییرات کمی است.

مردم باید به این باور برسند که به میزان و اندازه ای که قادر به تامین آن هستند اجازه مسافرت و استفاده از سوخت را دارند.

سیاست‌مداران پدیده آب شدن یخ ها و بالا رفتن سطح آب اقیانوس ها را همواره نادیده گرفته اند. به تعویق افتادن هرچه بیشتر این مسئله از تخریب محیط زیست، تحولات اجتماعی و هرج و مرج اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.

رهبران جهان نمی توانند با نادیده گرفتن مسئله استفاده از سوخت های فسیلی انتظارات رای دهندگان خود را برای به وجود آوردن استانداردهای بالاتر زندگی برآورده سازند. آیا دموکراسی می تواند با نادیده گرفتن خواست افکار عمومی رو به جلو حرکت کند؟!

در سیاست بین الملل، نتایج نامطلوب به دست آمده، اغلب می تواند ناشی از موارد اشتباهی باشد که دانشمندان به سیاست‌مداران انتقال می دهند و برخی از آنها مانند فرض‌های دروغین در مورد انتشار دی اکسید کربن اشتباه هستند.

تلاش ها برای کاهش تولید دی اکسید کربن تا مرز صفر پیش می رود؛ اما دی اکسید کربن پخش شده در فضا بیش از 100 سال باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991553

وب گردی

وب گردی