از رونمایی مناقصه ناوگان حمل‌و‌نقل تا کاربری تجاری تله‌کابین

یکی از اولویت‌های مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات جایگزینی ناوگان جدید حمل‌و‌نقل بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیش از وقوع اتفاق تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان یکی از اولویت های اصلی مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تغییر و جایگزین ناوگان جدید حمل و نقل بوده است. دکتر مسعودی با در نظر گرفتن اعتراضات دانشجویان در این راستا جلساتی را برگزار کرد و به پیمانکار اخطار داده شد.

یکی از مسائل مهم این بود که مسوولان دانشگاه آزاد مشغول رسیدگی به دغدغه دانشجویان در امر حمل و نقل بودند و دقیقا یک ماه قبل از این اتفاق مناقصه را علنی کردند؛ اما متاسفانه در 4 دی ماه اتوبوس حامل دانشجویان واژگون شد.

برنامه این بود که پیمانکار حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات تغییر کند و حتی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 6 آذر آگهی مناقصه عمومی در روزنامه همشهری و فرهیختگان منتشر کرده بود. مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند با برگزاری مناقصه عمومی دست افراد سودجو را برای شرکت در مناقصه کوتاه کنند.

بنابراین قرار بود در تاریخ 5 دی در سازمان مرکزی مناقصه‌ای جدید برگزار شود؛ اما یک روز پیش از برگزاری جلسه مناقصه، اتوبوس حامل دانشجویان چپ کرد، به همین خاطر این مناقصه برگزار نشد.

خیلی ها بر این باورند که افتتاح تله‌کابین کمک زیادی به حمل‌و‌نقل دانشجویان در علوم و تحقیقات می کند؛ اما این وسیله کابلی هم خطرات خاص خود را دارد. همچنین تله‌کابین با دید تجاری و تفریحی برای هتل در دوره‌های قبل ساخته شده است.

اخطار و تذکر به پیمانکار

یک‌سال‌و‌نیم پیش پیمانکار قدیمی در مناقصه‌ای انتخاب و با قراردادی که بسته شد، مسئولیت حمل‌ونقل دانشجویان را بر عهده داشت. وظیفه پیمانکار این بود که تمام مواردی که در قرارداد لحاظ شده است را انجام دهد.

اگر مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی در زمان قرارداد پیمانکار را اخراج می کردند باید تمام هزینه ها را به پیمانکار پرداخت می کردند و در زمان حضور دکتر طهرانچی و دکتر مسعودی چندین اخطار و تذکر به پیمانکار علوم و تحقیقات داده شده بود.

در این مدت تعداد 18 اخطار و 8 تذکر به پیمانکار وقت حمل و نقل واحد ارائه می‌شود تا با استناد به آن بتوانند قرارداد را فسخ و قرارداد پیمانکار جدید را به صورت قانونی امضا کنند. قرار بود پاکت‌های مناقصه با رعایت ضوابط و تشریفات قانونی روز چهارشنبه 5 دی‌ماه بازگشایی شود.

ناوگان جدید حمل و نقل در علوم‌‌و‌تحقیقات

صبح شنبه 8دی ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد. با هدف خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان، استادان و کارکنان صبح شنبه 8 دی ناوگان حمل‌ونقل جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با ۵۰ اتوبوس آغاز به‌کار کرد.

تمام اتوبوس هایی که قدیمی بودند از واحد علوم و تحقیقات خارج شده و ناوگان جدید فعالیتش را آغاز کرد.

ابهامات تله کابین دانشگاه آزاد اسلامی

یکی از اقداماتی که مسوولان دانشگاه آزاد در دوره جدید انجام داده اند توقف پروژه میلیاردی تله کابین علوم و تحقیقات است و ادامه ساخت این مجموعه هزینه های زیادی روی دست دانشگاه آزاد می گذاشت.

البته هدف اصلی از توقف این مجموعه به خاطر این بود تا شهریه دانشجویان بیهوده خرج تله‌کابینی نشود که کاربری آن برای دانشجویان نیست.

سامانه تله کابین واحد علوم و تحقیقات به طول تقریبی ۱۸۰۰ متر در محدوده بین ساختمان علوم انسانی ۱ تا ساختمان فرهیختگان با اختلاف ارتفاع ۶۰۰ متر با تعداد ۷۴ کابین و ظرفیت جابه‌جایی ۲۰۰۰ مسافر در ساعت، ساخته شده است.

این سامانه در مجموع دارای چهار ایستگاه است که ایستگاه اول واقع در ساختمان علوم انسانی ۱، ایستگاه دوم بین ساختمان دانشکده مدیریت و ساختمان استادان و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی، ایستگاه سوم در ضلع جنوبی دانشکده فنی و مهندسی و ایستگاه آخر واقع در ساختمان فرهیختگان است.

این درحالی است که حدود 40 هزار دانشجو در علوم و تحقیقات حضور دارند و مسوولان اعلام کردند امکان جا‌به‌جایی این تعداد دانشجو ممکن نیست.

واگذاری 25 ساله تله‌کابین به یک شرکت خصوصی

حقیقت درباره این پروژه این است که قرار بوده در انتهای تله کابین مجموعه گردشگری کوهسار با واگذاری 70 هکتار از زمین های واحد علوم و تحقیقات به همراه هتل راه اندازی شود و مدیران وقت دانشگاه می خواستند تله‌کابین و این 70 هکتار اراضی دانشگاه را برای مدت 25 سال و در ازای دریافت سالی 7 میلیارد تومان به شرکتی که فقط چند ماه از تاسیس آن گذشته بود، بسپارند.

انتقال دانشجویان به بلوک‌های آموزشی

دکتر طهرانچی در خصوص انتقال دانشجویان به بلوک های آموزشی گفت: برنامه اصلی ما در واحد علوم تحقیقات این است که دانشجویان در بلوک‌های آموزشی که در حال تکمیل است، مستقر شوند تا دیگر نیازی به تردد در ارتفاع 1800 متری نداشته باشند. برای این کار سرعت پروژه‌های در حال احداث افزایش بیشتری خواهد یافت. علاوه بر آن هم شرکت واحد گشت که یکی از شرکت های معتبر اتوبوسرانی در تهران است، مسئولیت جابه‌جایی دانشجویان را برعهده دارد تا بعد از بازگشایی پاکت های مناقصه بتوانیم اتوبوس‌های در شأن دانشجویان را با نظارت دقیق و حضور نمایندگان دانشجویان به کار گیریم.

قوانین برگزاری مناقصه

مناقصه

فرآیندی است رقابتی برای تامین کیفیت مورد نظر(طبق اسناد مناقصه )، که در آن تعهدات موضوع معامله به مناقصه‌گری که کمترین قیمت متناسب را پیشنهاد کرده باشد، واگذار می‌شود.

مناقصه عمومی

مناقصه ای است که در آن فراخوان مناقصه از طریق آگهی عمومی به اطلاع مناقصه‌گران می رسد.

سند انتشار مناقصه در روزنامه همشهری و فرهیختگان

این سندی است که نشان می دهد دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 6 آذر آگهی مناقصه برای انتخاب شرکت حمل و نقل جدید را در دو روزنامه همشهری و فرهیختگان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991573

وب گردی

وب گردی