تعرفه‌های نجومی آزمون‌های سازمان سنجش، در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز قطعا موضوع تعرفه‌های نجومی را با جدیت و حساسیت پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه (8 دی ماه سال 1397) تعرفه ثبت نام دریافتی از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون های سازمان سنجش اموزش کشور در سال 1398 را ابلاغ کرد. طبق بررسی های صورت گرفته تعرفه برخی از این آزمون ها افزایشی در حدود 100 تا 300 هزار تومانی داشته است.

در همین باره، علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار داشت: واقعیت این است که بسیاری از دانشجویان توانایی پرداخت این تعرفه های نجومی را ندارند و سازمان سنجش بایستی دقت عمل بیشتری در این راستا داشته باشد.

وی افزود: ممکن است هزینه هایی را سازمان سنجش و دیگر ارگان‌های کشور داشته باشند؛ اما این دلیل نمی شود تعرفه ها نجومی شود. متاسفانه روز به روز شاهد افزایش قیمت این تعرفه ها هستیم.

سلیمی تصریح کرد: ما باید جوانی را در نظر بگیریم که هیچ گونه درآمدی ندارد و تمام هزینه های خود را از طریق پدرش تامین می کند؛ انتظار داریم که سازمان سنجش در خصوص تعدیل این تعرفه ها اقدامات بیشتری را انجام دهد.

سلیمی درپایان اذعان داشت: کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز قطعا این موضوع را با جدیت و حساسیت پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است، شرایط فعلی کشور و مشکلات جوانان در حوزه تامین مخارج و اشتغال بر اشتیاق جوانان به ادامه تحصیل سایه انداخته است و هزینه های نجومی تحصیل نه تنها جوانان را برای ادامه تحصیل ترغیب نمی کند، بلکه اثرات جبران ناپذیری را برای آموزش عالی کشور در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 991575

وب گردی

وب گردی