رونق اقتصاد کشور با سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری، با بیان این‌که خلأ جذب سرمایه برای شرکت ها با سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برطرف می‌شود، گفت: ما پلت‌فرمی ایجادکردیم که سرمایه‌گذاران و افراد صاحب ایده بتوانند از این عرصه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری، در مراسم رونمایی از اولین سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری، با اشاره به اینکه این سامانه در راستای رفع خلأ موجود راه‌اندازی می‌شود گفت: زمانی که ما خلأ را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ حس کردیم به فکر ایجاد پلتفرم افتادیم تا صاحبان ایده لینک ارتباطی داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که باید فعالیت سرمایه‌گذاری در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی پررنگ‌تر باشد، افزود: در همین رابطه تفاهم‌نامه‌هایی را با نهادهای پولی و بانکی و سرمایه‌گذاران منعقد کردیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری، ادامه داد: بزرگترین معضل در این بخش این است که شرکت‌ها نتوانستند نیازهای خودشان را به علت نبود پلتفرم؛ معرفی و سرمایه‌گذاری کنند. ما به عنوان یک نهاد دولت سعی کردیم با بسترسازی مناسب این زمینه را فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: نگاه دولتی در معاونت علمی و فناوری در اجرای این سامانه کمرنگ بود و بیشتر کارها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد. ما در همین رابطه برای صاحبان ایده، مشاوران و سرمایه‌گذاران طی فراخوانی از آنها دعوت می‌کنیم، ایده و فعالیت‌های خود را معرفی کنند. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ از این موضوع استقبال کردند و برای ادامه نیز با برخی از شرکت‌ها در حال مذاکره هستیم تا هرکدام از این شرکت‌ها اگر ایده‌‌ای داشت برای سرمایه‌گذاری از این سامانه استفاده کند.

دلیری ادامه داد: ما امروز اولین پلتفرم استارتاپی را کلید زدیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران کشور را به این سمت و سو سوق دهیم؛ چرا که این امر در شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان موثر خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی ریاست جمهوری، ادامه داد: ما در معاونت علمی و فناوری مشکل مالی نداریم چون اکثر شرکت‌ها در مراحل نوپا هستند؛ بنابراین باید سرمایه‌گذاری در این عرصه شکل بگیرد.


دلیری، با اشاره به این‌که ما حدود ۱۲۰ خدمت در معاونت علم و فناوری عرضه می‌کنیم، گفت: این امر مهم سبب کاهش ریسک و کاهش هزینه را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به این‌که سرمایه‌گذاری سنتی دچار رکود شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون دنیا به سمت فعالیت فناورانه حرکت می‌کند ما نباید از این قافله عقب بیفتیم؛ چرا که حرکت در این مسیر سب کاهش هزینه‌ها در این عرصه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های اصلی ما در جهت توسعه و رونق اقتصاد کشور است.

گفتنی است؛ این سامانه با حضور ناظمی معاون صندوق نوآوری و شکوفایی، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران از سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991579

وب گردی

وب گردی