ناظمی: از صندوق‌های جسورانه خطرپذیر و پژوهشگران و فناوران حمایت می‌کنیم

مشاور سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علم‌وفناری ریاست جمهوری گفت: خوشحالیم که با راه‌اندازی سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری به همگرایی رسیده‌ایم و تمایل داریم تا از صندوق‌های جسورانه خطرپذیر و صندوق‌های حمایت از پژوهشگران و فناوران به‌طور ویژه حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، علی ناظمی، مشاور سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علم‌وفناری ریاست جمهوری، گفت: بستری که در اکوسیستم کارآفرینی شکل گرفته است، همان سیستمی است که نیاز ارتباط بین نهادهای مالی و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است. نگاه صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان یک نهاد مالی، مأموریت‌محور است و بنا شده تا بنگاه‌های استارتاپی خلاق از سازوکارهایی در بستر بازارها استفاده کنند.

وی تأکید کرد: خوشحالیم که با راه‌اندازی این سامانه به همگرایی رسیده‌ایم و تمایل داریم تا از صندوق‌های جسورانه خطرپذیر و صندوق‌های حمایت از پژوهشگران و فناوران به‌طور ویژه حمایت کنیم.

ناظمی ادامه داد: اولویت صندوق نوآوری و شکوفایی این است که نبود شفافیت از بین برود و نیازهای بازار به‌طور مناسبی تشخیص داده شود.

مشاور سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: این سامانه یک نهاد مهم است و امیدواریم بتوانیم از فرصت پیش آمده استفاده کنیم تا فضای اکوسیستم دانش‌بنیان تحقق یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه درنظرداریم تا نهادهای متکی بر بازار را شناسایی و نظارت‌ها روی آنها را افزایش دهیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بتوانند فعالیت بیشتری داشته و ما نیز بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

در ادامه امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس، با بیان این‌که امروز در مراسم هیات پذیرش یک شرکت دانش‌بنیان به ارزش 20 میلیارد تومان در صنعت دارو که در حوزه تامین مواد اولیه شرکت‌های دارویی رو روکش قرص و کپسول ها مورد پذیرش قرار گرفت، گفت: طی هفته و ماه‌های آینده این شرکت وارد بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز فرابورس ایران توانسته است با همکاری با پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌های مناسبی در جهت اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

هامونی افزود: هم اکنون ریل قانونی صندوق در صندوق‌ها یا فان دا فان از طریق سازمان بورس مصوب شده و سازوکار خوبی است برای جذب منابع مالی در حاکمیت و پول‌هایی که حاکمیت برای اکوسیستم استارتاپی تزریق کند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری نهادها برای ایجاد یک بازار فکری مناسب اهمیت زیادی دارد و با سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری می‌توانیم از حضور مؤثر شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران در کنار شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

به عنوان مثال صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مستقیم وارد طرح‌ها و استارتاپ‌هایی می‌شود که پول را در اختیار صندوق صندوق‌ها قرار دهد تا شرکت‌های‌ بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991586

وب گردی

وب گردی