پیکر شهید مدافع حرم "علیرضا بریری " شناسایی شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم "علیرضا بریری " در منطقه خانطومان تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پیکر مطهر شهید مدافع حرم "علیرضا بریری " در منطقه خان طومان تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید علیرضا بریری در۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در منطقه خانطومان به فیض شهادت نائل آمد و پیکرش پس از قریب به سال سه سال به کشور بازگشت.

بیشتر بخوانید: بوسه‌ی غم انگیز کودک دو ساله شهید مدافع حرم بر چهره پدر + فیلم

تصویری از وداع پدر شهید مدافع حرم " علیرضا بریری" در معراج شهدا

شهید علیرضا بریری متولد ۳۰ فروردین سال ۵۵ در استان مازندران است. او یکی از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در پی تجاوز تکفیری‌ها به خاک سوریه از سال ۹۴ به عنوان نیروی مستشاری برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در این کشور حضور یافت. وی به همراه ۱۲ رزمنده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا طی نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها در اطراف حلب سوریه در ۱۶ اردیبهشت سال ۹۵ در نزدیکی شهرک خان‌طومان به شهادت رسید.

تصویری از وداع جانسوز همسر شهید مدافع حرم " علیرضا بریری" در معراج شهدا

همسر شهید بریری به شرح روایتی کوتاه از ایشان می پردازد و می گوید علیرضا چهاردهم فروردین ۹۵ برای دومین بار عازم سوریه شد و ۱۶ /۲ / ۹۵ در سحرگاه مبعث نبی اکرم ساعت ۱:۳۰ بامداد روز پنج‌شنبه به همراه ۱۲ آلاله دیگر از لشکر ۲۵ مازندران به طور مظلومانه در نقض آتش‌بس منطقه خان طومان به آرزویش رسید و همنشین مادر سادات فاطمه زهرا (س) شد.

در شهرستان ما امامزاده‌ای است به نام امامزاده ابراهیم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) که سر این بزرگوار در این شهر دفن است. همان روز اول که خبر شهادت علیرضا تأیید شد رفتم امامزاده و دو رکعت نماز شکر برای شهادتش خواندم. بعد از آن نماز خدا آرامم کرد، سکینه الهی را در دلم قرار داد.

من خبر شهادت همسرم را به بدترین نحو در یکی کانال‌های محلی تلگرام خواندم. باور کردنی نبود. تلخ‌ترین لحظات عمرم بود، شهادت خیلی شیرین است اما... محمدامینم الان حرف می‌زند و هر روز صبح به عکس بابایش سلام می‌کند و می‌بوسدش، منتظر است تا برگردد، هنوز آنقدر نمی‌تواند این چیز‌ها را درک کند، چون فقط سه سال دارد و می‌گوید که بابایی بیاد بریم موتورسواری.

محمد امین فرزند شهید مدافع حرم " علیرضا بریری"

بیشتر بخوانید: دوست داشت شهید گمنام باشد

آخرین بوسه‌ی فرزند بر پیکر پدرش ...

اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در پی نقض آتش بس توسط عوامل تکفیری داعش در اطراف حلب سوریه و حملات وحشیانه این جنایتکاران به شهرک خان طومان، تعدادی از داوطلبان مدافع حرم که برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها راهی سوریه شده بودند، به شهادت رسیدند.

با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهادت ۱۳ مدافع حرم حضرت زینب (س) از استان مازندران در درگیری با تروریست‌ها در حلب سوریه اعلام شد. همچنین تعداد ۲۱ نفر از رزمندگان این استان در درگیری با جنایتکاران داعش مجروح و جانباز شدند.

اسامی ۱۳ مدافع حرم مازندرانی که دردرگیری باتکفیری‌هابه شهادت رسیدند:

۱- یدالله قنبری ازبهشهر

۲- محمود دادمهر ازساری

۳- سیدجواد اسدی از ساری

۴- حسین مشتاقی از نکا

۵- رحیم کابلی از بهشهر

۶- محمد بلباسی از قائم‌شهر

۷- سیدرضا طاهر از بابل

۸- علی عابدینی از فریدونکنار

۹- علیرضا بریری از بابلسر

۱۰- علی جمشیدی از نور

۱۱- رضا حاجی‌زاده از آمل

۱۲-حسن رجائی فر از بابل

۱۳- سعید کمالی از ساری

جغرافیای مقاومت در سراسر دنیا تا روزی که ظالمان، تجاوزگری و وحشی گری را دستخوش قانون سیاست‌های کثیف خود در دنیا قرار بدهند، حماسه می‌آفریند و ابایی از جهاد و شهادت در این راه نخواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهی پیام/

کد خبر: 991594

وب گردی

وب گردی