مراکز رشد با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان پزشکی ایجاد می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: با توجه به اینکه هنوز مراکز رشد و شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی نشده است برای حمایت و به ثمر رساندن دستاوردهای علوم دارویی سرمایه گذارهای مناسبی را جذب کردیم تا این محصولات را تجاری سازی و به بازار عرضه کنیم.

دکتر فرشاد هاشمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای علوم دارویی دانشکده داروسازی گفت: دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی شانگهای در جایگاه سوم کشور قرار دارد این در شرایطی است که در کل کشور، 26 دانشکده داروسازی وجود دارد. به این ترتیب دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد در جایگاهی بالاتر از دانشگاه بهشتی قرار گرفته که این رتبه‌بندی در سطح جهان معتبر است.

وی افزود: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی 3 دانشکده داروسازی در کل کشور دارد و این دانشکده‌‌‌ها در شهرهای تهران، دامغان و آمل قرار دارد که واحدهای دامغان و آمل بسیار جوان هستند و دانشکده داروسازی تهران در سال 65 تاسیس شده است. با توجه به ادغامی که در دانشکده‌‌های پزشکی صورت گرفت، درصددیم تا با ایجاد یک مرکز رشد در این دانشگاه امور پژوهشی در توسعه علم پزشکی را گسترش دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاورد دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد، پروتکل آفلاین کنترل درد در اورژانس بیمارستانی کل کشور است که با مشارکت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و دانشجویان رشته داروسازی برگرفته از پروژه‌ پایان‌نامه آنها و با همکاری اورژانس کشور و دکتر فرناد ایمانی رئیس انجمن درد ایران تدوین و جهت استفاده در کل کشور ابلاغ شد.

هاشمیان یاد آور شد: این پروتکل موجب بهبود کیفیت قابل توجه کنترل درد در آمبولانس‌‌ها قبل از رسیدن به بیمارستان می‌‌شود که بر اساس آخرین یافته‌های جهانی جهت الگوی قابل اجرا در کشور بومی‌سازی و طراحی شده است. پروتکل آفلاین کنترل درد با نگاه جدید به کنترل درد در بیماران با هدف حداکثر کاهش درد بدون ایجاد مشکل در امر تشخیص و ادامه درمان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی متذکر شد: دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد، علی‌‌رغم امکانات محدودی که در اختیار دارد توانسته، به جایگاهی برتر در علوم دارویی کشور برسد تا جایی که گوی سبقت را از بسیاری دانشگاه‌‌های مطرح دولتی هم ربوده است. در حال حاضر، درصددیم تا با راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه آزاد از تولیدات دانش‌بنیان پزشکی حمایت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز مراکز رشد و شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی نشده است برای حمایت و به ثمر رساندن دستاوردهای علوم دارویی در این دانشکده سرمایه گذارهای مناسبی را در این امر جذب کردیم و با روش حمایت قراردادی از دستاوردهای علوم دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد، پشتیبانی کردیم تا بتوانیم این محصولات را تجاری سازی و به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991605

وب گردی

وب گردی