همایش بسیج، اقتدار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزارشد

به همت پایگاه مقاومت بسیج کارکنان و ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی همایش بسیج، اقتدار و شهادت با حضور خانواده های معظم شهدای دانشجو، جمعی از مسئولین و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج کارکنان شهید باکری واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، دکتر عباس گوهری معاون دانشجویی فرهنگی واحد تهران مرکزی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت شهیدان انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم با اشاره به آیه 169 سوره عمران مبنی بر اینکه "کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، اینها مردگان نیستند، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می گیرند." تصریح کرد: همه ی انسانها بعد از مرگ حیات دوباره ای دارند ولیکن شهیدان حیات شان با دیگر انسانها متفاوت است. شهیدان غرق در نعمت و الطاف الهی هستند و مصداق روشن این آیه هستند: " شهیدان همیشه زنده اند."

وی با تاسی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" گفت: این وظیفه ی ماست که با برگزاری این مراسم ها و آگاهی دادن به جوانان بر بصیرت شان بیافراییم.

گوهری افزود: درهمین راستا واحد تهران مرکزی بر آن است تا خاطرات شهیدان این واحد دانشگاهی را به صورت کتابی تهیه و تدوین نماید تا جوانان و دانش پژوهان امروز بدانند جوانان سه نسل قبل در سنین 18 و 19 سالگی توانستند یک مملکت را نجات دهند.

این گزارش حاکی است، دکترحسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی وامام شهداء امام خمینی (ره) اظهار داشت: با بصیرت پای ولایت و رهبری ماندن ادامه ی راه شهیدان و راه امام است.

نصیرزاده با نگاهی اجمالی از جریانات وقوع انقلاب اسلامی، جریانات داخلی دهه ی 60، جنگ تحمیلی(جنگ سرد)، تهاجم فرهنگی و کودتاهای مختلف(جنگ نرم)، و آشوب های سال 88 که منجر به واقعه بزرگ 9 دی شده است، دسیسه های آمریکا و فتنه گری های داخلی را برشمرد و افزود: جریان سال 88 با هدف براندازی کامل و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود که به واسطه بصیرت و آگاهی ملت ایران که منجر به واقعه 9 دی شد و بار دیگر پیروزی حق علیه باطل را رقم زد و این روز بزرگ به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ نرم به ما حمله می کند گفت: در جنگ نرم تمام کشور خط مقدم است و فعالیت‌های بسیج به‌عنوان یک واحد عمل‌کننده جنگ نرم محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین علیرضا رجالی تهرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بصیرت و آگاهی از ویژگی های بسیار مهم و مشترک شهیدان انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهیدان حوزه علمی است.

وی با بیان اینکه بصیرت باعث بقاء جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اگر جامعه ای نیاز به ایثار و فداکاری دارد پیش از همه اینها نیاز به بصیرت دارد. شهیدان ما هم وطن پرست بودند و هم خدا پرست.

از ویژه برنامه های این همایش می توان به: سخنرانی، تجلیل و تکریم از19 خانواده شهید واحدتهران مرکزی، تقدیر از 12 نفر از پیکسوتان بسیجی، اجرای موسیقی و حضور خادمان حرم حضرت معصومه (س) به همراه پرچم متبرک آستان مقدس کریمه اهل بیت، و اهدای جوایز به برنگان مسابقه کتابخوانی با موضوع" دفاع همچنان باقی است" و برندگان مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان و استادان واحد اشاره کرد.

گفتنی است، درحاشیه این همایش نمایشگاهی از نقاشی فرزندان کارکنان و استادان واحدتهران مرکزی با موضوع بسیج و دفاع به معرض نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991608

وب گردی

وب گردی