برگزاری اردوهای جهادی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است

محمد مهدی مولابیگی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: به ‌واسطه محرومیت ‌های مادی، فرهنگی و فکری در مناطق حاشیه‌ای شهری تصمیم بر آن شد که در این مناطق اردوهای جهادی شهری را به صورت گسترده برگزار کنیم.

محمد مهدی مولابیگی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: بسیج دانشجویی دو مأموریت و هدف اصلی دارد، اولین هدف تربیت نیروی تراز اول انقلاب اسلامی است تا مدیران آینده با معرفت و بصیرت برای قبول مسئولیت های حساس کشور آماده شوند. دومین هدف نقش آفرینی دانشجوی بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... است. در راستای ماموریت دوم بسیج دانشجویی واحد جنوب از سال های پیش اردوهای جهادی برون شهری را در راستای خدمت رسانی برگزار می کند.

مولابیگی اردوی جهادی دانشجویی را به دو بخش شهری و برون شهری تقسیم و تصریح کرد: به ‌واسطه محرومیت ‌های مادی، فرهنگی و فکری در مناطق حاشیه ای شهری به خصوص کلان شهرها طی یک هم‌اندیشی تصمیم بر آن شد که در مناطق شهری نیز در اردوهای جهادی را صورت گسترده برگزار کنیم. شب یلدا امسال نقطه آغاز و شروع اردوهای جهادی شهری برای بسیج این واحد دانشگاهی بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تأکید بر ورود و فعالیت دانشجویان انقلابی در حوزه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تصریح کرد: بسیج دانشجویی واحد معمولا سالی 2 بار اردوی 10 الی 12 روزه در مناطق محروم مانند بشاگرد کرمانشاه، سیستان بلوچستان و... برگزار می کند؛ اما در رویکرد جدید بنا داریم 2 یا 3 هفته یکبار اردوهای جهادی شهری را در مناطق حاشیه ای تهران برگزار کنیم.

وی افزود: به ‌واسطه محرومیت‌های مادی شاهد آسیب‌ های اجتماعی مثل اعتیاد، فقر، طلاق، مسائل مربوط به خانواده و تربیت فرزند در مناطق حاشیه ای شهر تهران هستیم، برای کاهش و رفع آسیب های ناشی از این مشکلات، با مشورت‌های متعددی که با کارشناسان داشتیم، نظر بر این شد که اردوها را در آینده وسعت داده و کارشناسان مربوط را برای برگزاری کلاس های مشاوره ای همراه سازیم.

این فعال دانشجویی بیان کرد: امسال به خاطر وضع فشارهای اقتصادی و معیشت مردم برای اینکه بتوانیم کمک اندکی به برخی از خانواده های کم بضاعت یا بی بضاعت داشته باشیم، تبلیغاتی در سطح دانشگاه و شبکه های مجازی انجام دادیم و مبالغی را خیرین کمک کردند. در کل موفق به خرید و جمع آوری ۲۵بسته ارزاق خشک، ۲۵ بسته میوه و ۲۵ بسته پوشاک شدیم که در محله خیرآباد و داوودآباد ورامین توزیع شد.

مولابیگی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های این اردوها از کمک خیرین است، گفت: شورای فرهنگی دانشگاه بودجه برای فعالیت تشکل‌ها نظیر برگزاری نشست، اکران فیلم، کارگاه و ...در نظر می گیرد؛ اما برای فعالیت‌های این چنینی ردیف بودجه ندارد که امید است با عنایت مسئولین این مشکل برطرف شود تا تشکل های دانشجویی بیش از این بتوانند فعالیت‌های عام‌المنفعه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991615

وب گردی

وب گردی