ثمری: فن بازار تخصصی گیاهان دارویی و IT در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فن بازار دیگری که به صورت تخصصی برگزار خواهد شد مربوط به گیاهان دارویی است و برنامه ریزی می کنیم که در اسرع وقت این فن بازار‌ها را برگزار کنیم.

دکتر داوود ثمری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص حضور چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نمایشگاه فن بازار نزدیک به 1000 محصول را رونمایی کرده ایم. با توجه به وسعتی که فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته داشت توانستیم از کل کشور محصولاتمان را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: یکی از حلقه‌های گمشده بین صنعت و دانشگاه نمایشگاه‌هاست و برگزاری نمایشگاه های متعدد می‌تواند به بحث تعاملات دانشگاه و صنعت کمک بسیار زیادی کند. فن بازار قسمت کوچکی از نمایشگاه است و به صورت تخصصی برگزار می شود.

دکتر ثمری ادامه داد: چند وقت پیش فن بازاری را در حوزه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم و برنامه داریم تا فن بازار های تخصصی بیشتری برگزار کنیم. فن بازار دیگری را در حوزه آی تی و اپلیکیشن ها هم حتما برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فن بازار دیگری که به صورت تخصصی برگزار خواهد شد مربوط به گیاهان دارویی است و برنامه ریزی می کنیم که در اسرع وقت این فن‌بازار‌ها را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: دو رویداد مهم و خوب در سال جاری در پیش رو داریم یکی جشنواره اختراعات و نوآوری های دانشگاه آزاداسلامی بوده که اسفند ماه در واحد نجف آباد برگزار می شود و میزبان مخترعان جوان خواهیم بود. رویداد دیگر جشنواره نانو فناوری است که به میزبانی علی آباد کتول است برگزار می شود.

ثمری خاطرنشان کرد: رویداد های مهم را در واحد های استانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می کنیم تا از این طریق فرصتی ایجاد شود تا واحد های دیگر هم در برنامه های علمی قرارگیرند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: گزارشاتی که توسط مراجع ذی ربط ارائه شد دانشگاه آزاد جزو 20 موسسه برتر دنیا‌ست که در حوزه نانو تولیدات علمی داشته است و این افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد است. خروجی جشنواره ای که در علی آباد کتول برگزار می شود تضمین خروجی رتبه‌ها و ارتقاء این جایگاه است.

وی در پایان گفت: صندوق فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مراحل نهایی را پشت‌سر می‌گذارد و با راه‌اندازی این صندوق از مخترعین حمایت خواهد شد و در بخش مالی، تسهیلاتی به دانشجویان و داوطلبان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991616

وب گردی

وب گردی