اسرائیل برای اعراب، متحدی علیه ایران است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اعراب با چشم یک متحد علیه ایران به اسرائیل نگاه می‌کنند، مدعی شد که این دیدگاه باعث تحول در روابط تل‌آویو با کشورهای عربی شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار اظهاراتش مبنی بر بهبود روابط این رژیم با کشورهای عربی، مدعی شد که از نظر اعراب، اسرائیل متحد آنها در تقابل با ایران است.

نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه «گلوبو» تلویزیون برزیل در «ریو دو ژانیرو» گفت اینکه اعراب با چشم یک متحد علیه ایران به اسرائیل نگاه می‌کنند، باعث شده تحولی در روابط تل‌آویو با جهان عرب رخ دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با ادعای اینکه تل‌آویو در حال مقابله با اسلام رادیکال به رهبری ایران است، افزود: «متاسفانه اما در موضوع فلسطینیان نتوانسته‌ایم به پیشرفتی دست پیدا کنیم. زیرا نیمی از آنها تحت تاثیر ایران و اسلام رادیکال هستند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیون برزیل که پرسیده بود آیا ممکن است دوباره مانند زمان حکومت پهلوی، شاه سابق، با مقامات ایرانی گفت‌وگو داشته باشید، تاکید کرد: «اگر ایران به نابودی ما اصرار داشته باشد، جواب منفی است. مگر اینکه ایران به کلی شاهد یک دگرگونی باشد».

نتانیاهو پیشتر هم با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفته بود: «ما به فعالیت‌های فشرده خود برای مقابله با اقدامات ایران جهت تثبیت نظامی در سوریه ادامه می‌دهیم... در این زمینه ما نه تنها از اقدامات خود نمی‌کاهیم بلکه با حمایت کامل آمریکا،‌ آنها را افزایش می‌دهیم».

وی همچنین با تمجید از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران مدعی شده بود: «ارتش اسرائیل، تنها ارتش جهان است که در حال جنگ با ایرانی‌هاست. ما در سوریه به نیروهای ایرانی حمله می‌کنیم و ایالات متحده هم با تحریم دارد این کار را می‌کند.»

رئیس رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند مانند سوریه، در عراق حضور نظامی خود را تثبیت کند، گفت تل‌آویو این تحولات را به‌دقت زیر نظر دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 991627

وب گردی

وب گردی