ترافیک ماه در سال 2019 بالا خواهد رفت

بیشتر اخبار سال 2018 در مورد سفینه‌های فضایی و کاوشگرانی بود که به نقاط دور فضا رفته اند؛ اما به نظر می رسد که 2019 سال تمرکز بر ماه باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در طول سال آینده، بسیاری از سازمان های فضایی برنامه هایی برای تحقیقات در ماه دارند.

در سال پیش رو آژانس فضایی چین سفینه چانگ-4 خود را تکمیل و آن را در دورترین قسمت ماه به زمین خواهد نشاند. این سفینه در دورترین قسمت ماه نسبت به زمین اکتشافاتی قرار خواهد داشت.

بعد از این اقدام چین، احتمالا سازمان فضایی هند تا 30 ژانویه ماموریت دیگری را به مقصد ماه انجام خواهد داد و بلافاصله چند هفته بعد از آن «SpaceX Falcon 9» قرار است نخستین فرودگر روی ماه ( لونار لندر، سفینه ای که قابلیت فرود بر سطح ماه را دارد) را در مسیر خود قرار دهد.

رقابت ها برای فرود در سطح ماه در سال 2019 به طور جدی پیش خواهد رفت و بین دانشمندان PTS Scientists برلین، تیم Indus هند و مون اکسپرس مستقر در فلوریدا ادامه خواهد یافت.

مون اکسپرس و بنیاد جایزه ایکس برای همکاری با ناسا جهت انجام آزمایش های علمی جدید در سطح ماه انتخاب شده اند.

بنیاد جایزهٔ ایکس یک سازمان ناسودبخش (غیرانتفاعی) است که در شهر سانتامونیکا در ایالت کالیفرنیا واقع شده‌ است. این سازمان یک الگوی خیرخواهانه در ارائهٔ جایزه برای دستیابی به یک هدف معین دارد، هدفی که به سرمایه گذاران شخصی انگیزه می‌دهد و برگشت هزینهٔ جایزه را تا ده برابر یا بیش تر فراهم می‌آورد.

ناسا در کنفرانس مطبوعاتی ماه نوامبر اعلام کرد اولین برنامه خدمات محموله‌ تجاری قمری در سال 2019 انجام خواهد داد و آنها به احتمال زیاد تکنولوژی مورد نیاز برای توسعه فرود های آینده و ماموریت های ماهواره ای را نشان خواهند داد.

ائتلاف ۹ شرکت لاکهید مارتین، استروباتیک، مون‌اکسپرس، مستن اسپیس سیستمز، دیپ اسپیس سیستمز، دریپر، فایرفلای ایرواسیپس، اینچئوتیو ماشینز و اوربیت بیاند، بخشی از برنامه‌ جدید ناسا به نام خدمات محموله‌ تجاری قمری یا به اختصار CLPS است. ناسا در ماه آوریل برای شرکت‌های علاقه‌مند به مشارکت در این برنامه، اطلاعیه‌ای را با پایان دوره‌ واگذاری در ماه اکتبر منتشر کرد. هدف این سازمان از برنامه‌ جدیدش، ارسال فضاپیماهای رباتیک و کوچک ساخته‌ شده به دست شرکت‌های خصوصی تا اوایل ۲۰۱۹ به سطح ماه است. چنین فرودگرهایی به‌منظور جمع‌آوری داده‌های بیشتر درباره‌ی سطح ماه، باید دست‌کم ۱۰ کیلوگرم وسایل علمی را به همراه خود حمل کنند.

این مسئله که بسیاری از برنامه‌ها در مورد ماه سال 2019 را هدف قرار داده اند آنچنان نیز تصادفی نیست؛ زیرا این سال مصادف است با پنجاهمین سالگرد فرود اولین آپولو و نیل آرمسترانگ به ماه، به همین دلیل ناسا برنامه های مختلفی برای این سالگرد در نظر خواهد گرفت و رویدادهایی هم در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

اگر همه چیز براساس برنامه زمانبندی شده پیش رود فعالیت ها و ماموریت های بیشتری در سطح ماه انجام خواهد گرفت و چین ممکن است تا پایان سال جاری ماموریت Chang'e-5 خود را به انجام برساند.
Chang'e-4 نمونه هایی از سطح ماه را جمع آوری و به زمین ارسال خواهد کرد که برای اولین بار در دهه‌های اخیر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991667

وب گردی

وب گردی