ترامپ شخصیت ریاست جمهوری ندارد

سناتور منتخب دوره جدید کنگره آمریکا از ایالت یوتا و کاندیدای ریاست جمهوری سابق حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ» در حد رئیس جمهوری که آمریکا به آن نیاز دارد، نیست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «میت رامنی»، سناتور منتخب دوره جدید کنگره آمریکا از ایالت یوتا و کاندیدای ریاست جمهوری سابق حزب جمهوری خواه آمریکا در مقاله‌ای در واشنگتن پست از شخصیت دونالد ترامپ انتقاد کرده و تاکید کرد که شخصیت او در حد رئیس جمهوری که آمریکا به آن نیاز دارد، نیست.

یت رامنی در این مقاله نوشت: در حالی که کشور ما به این میزان دچار چند دستگی، خشم و انزجار است آنچه که اجتناب ناپذیر است این است که ما یک رئیس جمهور و رهبری با شخصیت داشته باشیم. و در این حوزه است که کمبودهای رئیس جمهور بیش از همه چشمگیر است.

رامنی که در عین حال در کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 منتقد ترامپ بود، گفت: اتفاقات ماه گذشته از جمله استعفای جیمز ماتیس از وزارت دفاع و جان کلی از رئیس دفتری کاخ سفید حاکی از یک افول نگران کننده برای ریاست جمهوری ترامپ است.

او دراین مقاله نوشت: به طور متوسط عملکرد ترامپ در دو سال گذشته به ویژه اقدامات او در ماه جاری میلادی مدرکی است که نشان می‌دهد ریاست جمهور هنوز به سطح لازم برای منصبش نرسیده است.

رامنی استدلال کرد: کمبودهای ترامپ یک الگوی ضعیف برای شخصیت عمومی آمریکا ایجاد کرده و سبب دلزدگی هم پیمانان آمریکا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم درباره هر توئیت یا نقصی اظهار نظر کنم اما اگر بیانیه‌هایی قابل توجه یا اقداماتی که اختلاف برانگیز، نژاد پرستانه، همراه با تبعیض جنسیتی، ضد مهاجران، غیر صادقانه و مخرب برای نهادهای دموکراتیک باشد صبحت خواهم کرد.

او ادامه داد: ما به منظور پذیرش دوباره رهبری در سیاست جهانی باید شکستها در سیاست خودمان در خانه را ترمیم کنیم. این پروژه البته با اصلاح عالیترین مقام و عملکرد مجدد آن به منظور متحد کردن و الهام بخشی به ما آغاز می‌شود.

با این حال رامنی گفت: تمام سیاست‌های ترامپ اشتباه نیست اما رئیس جمهور باید ما را متحد کرده و الهام بخش ما باشد.

او تاکید کرد: رئیس جمهور یک کشور در سطح عالی به شخصیت عمومی ملت شکل می‌دهد. و این رئیس جمهور باید ما را متحد کرده و الهام بخش ما باشد تا از روح برتر خود پیروی کنیم.

این اظهارنظرهای رامنی دو روز قبل از آن که او در روز پنج شنبه در سنا مراسم تحلیف به جا آورد مطرح شدند. با این مقاله اکنون به نظر می‌رسد که رامنی به یکی از منتقدان ترامپ در میان جمهوری خواهان سنا تبدیل شده است.

این تحلیف رامنی در روز پنج شنبه همراه با کنار رفتن دو منتقد صریح ترامپ در سنا شامل «باب کورکر» و «جف فلیک» خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 991670

وب گردی

وب گردی