اجرای برنامه مشترک تحقیقاتی بین معاونت علمی و وزارت علوم و فناوری چین

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی اعلام کرد: برنامه مشترک تحقیقاتی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزات علوم و فناوری چین، با هدف توسعه همکاری های علمی و فناوری دو کشور در حال اجرا است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بر اساس اعلام مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این برنامه مقرر شده بین 3 تا 5 پروژه مشترک تحقیقاتی بین پژوهشگران ایرانی و چینی به مدت 3 سال مورد حمایت طرفین قرار گیرد. در تفاهم نامه منعقد شده میان طرفین، بر اطلاع رسانی همزمان و مشترک فراخوان توسط هر دو کشور تاکید شده است.
طی توافقی که با مسوولان وزارت علوم و فناوری چین انجام شده است؛ مقرر شد تا 10 بهمن سال جاری (30 ژانویه 2019)، طرف چینی فهرست پروژه های مشترک ثبت شده در سامانه خود را به همراه اطلاعات تماس همکاران ایرانی پروژه ها در اختیار طرف ایرانی (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران) قرار دهد.
در این دوره، لازم است آن دسته از پژوهشگران ایرانی که طرح مشترک خود را با همکار چینی در سامانه وزارت علوم و فناوری چین ثبت کردند، از تاریخ 15 تا 30 بهمن ماه سال جاری طرح خود را برای انجام فرآیند داوری پژوهشی طرف ایرانی در سامانه طرح های پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت کنند.
همچنین مبنای تعیین میزان حمایت مالی از طرف ایرانی پروژه‌ها، ارزیابی و داوری پروژه توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری است که این امر در فرآیندی مستقل توسط طرف چینی صورت می گیرد. شایان ذکر است، فراخوان آتی برنامه مشترک تحقیقاتی در ماه اکتبر 2019 اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991678

وب گردی

وب گردی