شهریاری: مهم‌ترین چالش دانشگاه‌های علوم پزشکی کمبود منابع است/ بدهی نجومی دانشگاه های علوم پزشکی به دولت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مهم ترین چالش دانشگاه های علوم پزشکی کشور کمبود منابع است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر کاهش بودجه بهداشت و درمان سال 98 بر دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بدهی بالغ بر 20 میلیارد تا 150 میلیارد تومان به دولت دارند که مبلغ بسیار بالایی است.

وی افزود: اگر با روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور صحبت داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این دانشگاه ها بدهی های بسیار بالایی دارند که نشات گرفته از هزینه های داخلی دانشگاه وعدم افزایش بودجه است.

شهریاری با بیان این که کشور با کمبود پزشک مواجه نیست تصریح کرد: این که پزشکان کشور به کشورهای دیگر بروند و آن جا کارکنند موضوع بدی نیست؛ اما باید امکانات را طوری فراهم کنیم که بتوانند در کشور بمانند و به مردم جامعه خدمت کنند. در چند سال اخیر اخباری مبنی بر مهاجرت برخی از پزشکان به کشورهایی مانند استرالیا می شنویم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به علت عدم وجود دانشگاه های علوم پزشکی مناسب و پیشرفته، بیشتر پزشکان داخل ایران از کشورهای بنگلادش، پاکستان و هند بودند که حتی برخی از آن ها مدرک دکتری نیز نداشتند؛ اما پس از انقلاب اسلامی با گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و امکانات مناسب، پزشکان زیادی تربیت شدند و لذا با کمبود پزشک مواجه نیستیم.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کمبود منابع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991696

وب گردی

وب گردی