محکم و استوار تا «بهشت»

مجموعه مستند «راه بهشت» در دو سکانس جداگانه، قصه زنانی را روایت می کند که باوجود جنایت های صهیونیست ها در لبنان، کماکان استوار، مسیر زندگی خود را پیش می برند.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در بخش نخست این مستند، به سراغ زنانی می رویم که در زندان خیام مورد شکنجه صهیونیست ها قرار گرفته اند. در زمان اشغال جنوب لبنان، رژیم صهیونیستی زندان خیام را به یکی از مخوف ترین زندان ها تبدیل کرده بود. تا قبل از سال 2000 و عقب نشینی رژیم در حدود 5 هزار نفر شامل 500 زن در این زندان حبس بودند و بدترین شکنجه ها را در آنجا متحمل می شدند. در بخش نخست این مستند بعضی از زندانیان آن دوران ضمن بازدید از این زندان به توصیف شکنجه ها و آزار و اذیت هایی که شدند، اشاره دارند.
در سکانس بعدی این مستند از جنوب لبنان به یکی از روستاهای مرزی جبل العامل می رویم. جایی که پس از آوارگی و وحشت کودکان این روستا از جنگ، الان به مکانی پر از امید تبدیل شده است. در این بخش به سراغ زنی می رویم که در یکی از همین روستاها به تربیت کودکان با آموزه های دینی اهتمام می ورزد. او در مسجد روستا به دختران نوجوان قرآن یاد می دهد و آن را برایشان تفسیر می کند.این جلسات باعث شده تا این دختران با فرهنگ قرآنی مانوس گردند و در زندگی خود از آن بهره گیرند. بعد از آزادی جنوب لبنان در سال 2000، فرهنگ قرآنی در این منطقه بار دیگر رونق گرفته است.
مجموعه مستند «راه بهشت» به تهیه کنندگی موسسه بیان رسانه گستر، از پنجشنبه 13 دی ماه در دو قسمت 25 دقیقه ای برای مخاطبان هیسپان تی وی از ساعت 8:30 به روی آنتن رفته و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز تکرار می شود.

کد خبر: 991704

وب گردی

وب گردی