تاسیس  سراهای نوآوری، گامی مهم جهت ارائه محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، گفت: تاسیس سرای نوآوری برای گسترش و توجه به امور پژوهشی دستاوردی بزرگ برای ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود که در این سراها مدارس شایستگی و هسته‌های فناور و سازو کارهای خلاقانه بسیار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر حامد زارعی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین درباره دستاوردهای پژوهشی این واحد دانشگاهی، مشکلات و چالش‌های پیش رو گفت: در حال حاضر، درصدد تاسیس یک مرکز رشد در واحد ورامین هستیم که رایزنی‌‌هایی در این زمینه انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد. ناحیه جنوب شرق استان تهران، متصل به واحدهای قرچک، ورامین و مدارس سما استان تهران است که کلیه این واحدها تحت نظر واحد ورامین(پیشوا) قرار دارد.

وی افزود: واحد ورامین جزو واحدهای قدیمی دانشگاه آزاد است که اولین دانشگاه کشاورزی دانشگاه آزاد متعلق به این دانشگاه بوده و عمده فعالیت‌‌‌‌ها‌ی آن معطوف به کشاورزی و امنیت غذایی شده و ماموریت اعطایی این واحد در سامانه پایش مربوط به غذا و امنیت غذایی است که حدود 4 ماه این برنامه را آماده کردیم و نظام موضوعات مرتبط به آن در سامانه پایش قرار گرفته، بر همین مبنا حدود 700 ابر موضوع تهیه و به دنبال آن موضوع پایان‌‌نامه‌‌ها در این واحد دانشگاهی حول این محور قرار خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین درباره چگونگی چرخیدن چرخ دانشگاه آزاد واحد ورامین خاطر نشان کرد: واحد ورامین یک گاوداری هزار راسی، یک مزرعه پرورش ماهی و یک مرغداری دارد همچنین سایت گلخانه‌‌ها و مزارع باز و نمونه‌‌ای در اختیار دارد که گوشت و مرغ واحدهای استان تهران از واحد ورامین پیشوا تامین می‌شود و کلیه این موارد جزو املاک دانشگاه است، درصددیم تا در کنار بهره‌مندی از محصولات مرتبط این مزارع، خلق دانش هم داشته باشیم در همین راستا و در ذیل همین مزرعه و دانشگاه یک مرکز تحقیقات کشاورزی و یک مرکز تحقیقات تولید غذای سالم داریم که با ارگان‌‌های مختلف قراردادهای گوناگونی در این زمینه منعقد کردیم و مجوز استاندار محصولات لبنی و آزمایشگاه‌ها را کسب کردیم همچنین با سازمان استاندار همکاری‌‌‌‌هایی داشتیم و برای ارائه این محصولات با وزارت کشاورزی، کارخانجات و صنایع مختلف قراردادهایی منعقد کردیم.

زارعی تاکید کرد: مهم‌‌ترین منبع درآمدی کلیه واحدهای دانشگاه آزاد بر پایه شهریه‌های دانشجویی قرار گرفته و واحد ورامین جزو معدود واحدهای دانشگاهی است که درآمدزایی مناسب‌‌تری نسبت به دیگر واحدهای دانشگاهی دارد که از کلیه طرح های برون دانشگاهی بیش از 4 میلیارد تومان در یک سال گذشته درآمدزایی داشته است.

وی درباره مشکلات و چالش‌‌‌‌های پیش رو در جهت توسعه امور پژوهشی در واحد ورامین تصریح کرد: در حال حاضر، یک بروکراسی کلی برای کلیه امور دانشگاهی و پژوهشی دانشگاه آزاد در جریان است اما تاسیس سرای نوآوری برای گسترش و توجه به امور پژوهشی یک دستاورد بزرگ برای ارائه محصولات دانش بنیان در دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود و از زمان ریاست جدید، رویکرد دانشگاه آزاد تغییر کرده و به سمت یک دانشگاه پژوهش محور در حرکت است که در این سراها مدارس شایستگی و هسته‌های فناور و سازو کارهای خلاقانه بسیار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991706

وب گردی

وب گردی