خروج آمریکا از برجام پیروزی اخلاقی ایران است

رئیس جنبش رنسانس اسلامی مالزی، خروج آمریکا از توافقنامه برجام را به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی سال 2018نام برد و گفت: رویارویی اتحادیه اروپا با آمریکا با موضوع برجام یک پیروزی اخلاقی برای ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دکتر احمد فاروق موسی در گفت و گویی در کوالالامپور سه رخداد مهم بین المللی در سال 2018 را مطرح کرد و گفت مهمترین آن خروج آمریکا از توافقنامه بین المللی برجام بود.
وی گفت: دولت ترامپ برای اعمال فشار سیاسی و اقتصادی علیه ایران ، نه تنها از برجام خارج شد بلکه در یک دستور کار ژئوپولتیک دوباره تحریم های ظالمانه ای را وضع کرد.
وی اظهار داشت: دولت ترامپ در حالی سیاست انزوا و در نتیجه فشارهای سیاسی و اقتصادی را متوجه تهران کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حفظ تمام تعهدات توسط ایران در توافقنامه برجام در گزارش های متعدد تاکید کرده است.
فاروق موسی افزود: نکته مهم این است که اتحادیه اروپا مقابل این حرکت آمریکا قرار گرفته و به جای آن درصدد است تا تسهیلات قانونی برای راهکارهای مالی میان اتحادیه و ایران را فراهم سازد.
وی تصریح کرد: از نظر من این موضوع یک علامت خوب است که نشان می دهد آمریکا قدرت و نفوذ خود را از دست داده است که از آن می توان به عنوان یک پیروزی اخلاقی ایران نام برد.
رئیس جنبش رنسانس اسلامی گفت : موضوع مهم دیگر در سال 2018 قتل خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان در ترکیه بود که یکی از تبعات آن اعلام این موضوع توسط سنای آمریکا بود که اعلام کرد حمایتش را از عربستان سعودی به ویژه در جنگ ریاض علیه یمن برداشته است،
رئیس جنبش رنسانس مالزی گفت: جنگ یمن بدترین فاجعه را در جهان رقم زده است چرا که هزاران نفر در این کشور درپی این جنگ از سوء تغذیه و بیماری رنج می برند.
دکتر فاروق گفت که این جنگ چهره دروغین سعودی ها را نشان داده است و برعکس چهره مثبتی از ایران به دلیل حمایت از مردم یمن در قبال جنگ ریاض برجای گذاشت.
این اندیشمند مالزیایی همچنین گفت: جنگ سوریه سومین موضوع است .جنگی که سرانجام آمریکا تصمیم به خروج نیروهایش از آن گرفت.
وی افزود: از نظر من این موضوع نیز یک پیروزی اخلاقی برای ایران است و بیانگر آن است که الحمدالله نفوذ ایران در سراسر منطقه تقویت شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991751

وب گردی

وب گردی