نامه ۱۱۶ دانشجوی دانشگاه صدرا به وزیر علوم

۱۱۶ دانشجوی دانشگاه صدرا در نامه‌ای به منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواستار رسیدگی به تخلفات این دانشگاه از شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، 116 دانشجوی دانشگاه صدرا در نامه ای به منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواستار رسیدگی به تخلفات این دانشگاه از شدند که متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی


۱۰/۱۰/۱۳۹۷

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری


جناب آقای دکتر منصور غلامی


باسلام و تقدیم احترام


جناب آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری برای مو

بدنه آموزش عالی کشور مایه تاسف است که در این روز‌ها شاهد این باشد که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که" به فرموده امام شهیدان حضرت روح الله:مجلس عصاره‌ی فضائل ملت است"نامه استیضاح جنابتان در حال دست به دست شدن و وصول آن در هیئت رییسه مجلس باشد.


اما وکلای ملت بی گدار به آب نمیزنند و یقینا میدانند که درسیستم آموزش عالی کشور دچار اختلالات جدی و ضعف هستیم واین معضلات نیز یکباره به وجود نیامده است بلکه با سو تدبیرهادر گذشته و حال صورت گرفته است.


اما حضرتعالی نیز در مقام وزارت در این دوره مدیریتی زحمات زیادی متقبل شده اید


از جمله می توان به ساماندهی بهتر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم ساماندهی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم بر عملکرد دانشگاه‌ها اشاره کرد.


باید به شما عرض نماییم که در دوره مدیریتتان به یک مسئله کمتر توجه کرده اید و آن مسئله دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی است که در سال‌های گذشته بی رویه و بی حساب و کتاب و بااستفاده از رانت و جایگاه مسئولیتی برخی مسئولین ایجاد شده اند و نظارت حلقه گم شده‌ی اینگونه موسسات است.


در بند چهارم از سوالات مربوط به استیضاح شما در مجلس به همین موضوع اشاره شده است.


- نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمینی و اجرای سلیقه‌ای


-عملکرد نابسامان شورای گسترش آموزش عالی در ارائه مجوزرشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی


-عدم رعایت استاندارد در جذب هیئت علمی برای موسسات غیرانتفاعی


-گسترش تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیئت علمی


متاسفانه با زحمات شما درجهت ساماندهی شورای گسترش آموزش عالی، این شورا در وزارت علوم خود به یک وزارتخانه بدل گردیده و هیچ نظارت جدی بر ارائه مجوز به ایجاد رشته درسی جدید دردانشگاه‌ها وجود ندارد.


نبودهیئت علمی، استاد تمام وقت و مدیرگروه دردانشگاه‌های غیرانتفاعی، امروز یک معضل جدی برای رشته‌های جدید تحصیلی است.

اساتید و اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از استانداردتحصیلی مناسب برخوردار نیستند.


ایجاد رشته‌های جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی معمولا از کیفیت لازم برخوردارنیستند.

در دانشگاه غیرانتفاعی –غیردولتی صدرا تهران نیز همه کیفیت آموزشی لازم قربانی نگاه‌های اقتصادی و سیاسی مسئولین دانشگاه شده است.


در مقطع کارشناسی ارشد که مجوز جدید برای جذب دانشجو صادر گردیده است فاقد هیئت علمی تمام وقت، اساتید دارای مدارج علمی قابل قبول و مدیرگروه، صرفا برای یک گروه درسی است. بلکه معمولا یک مدیرگروه دو ویا حتی سه گروه را مدیریت میکند ضمن اینکه در کنار مدیرگروهی در فضای اداری دانشگاه نیز مشغول به کار است.


عدم رعایت استاندارد تعداد دانشجو در کلاس به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد


رعایت نشدن سقف هفته‌های آموزشی، استاندارد برگزاری هفته‌های آموزشی از ۱۶ هفته به ۱۲ هفته تقلیل پیداکرده است.


شورای گسترش بدون درنظر گرفتن داشتن خدمات، امکانات و هیئت علمی لازم برای یک رشته تحصیلی اقدام به صدور مجوز رشته جدید دراین دانشگاه کرده است و امروز در چندین رشته درمقاطع مختلف دانشگاه شاهد هستیم که نه کارگاهی برای دروس عملی وجود دارد و نه امکاناتی برای آزمایشگاه.


عدم پرداخت حق الزحمه اساتید لطمات زیادی به کیفیت تدریس وارد میکند، پرداخت نشدن به وقت حق الزحمه اساتید و صرف وقت طولانی اساتید برای شکایت در دادگاه برای اعاده حقوقشان از مسئولین دانشگاه، به معضل جدی بدل گردیده است.


دوشغله بودن کادر مدیریتی دانشگاه که قراردادهایشان به صورت تمام وقت است، با این وجود مسئولین دانشگاه در کادر اداری دانشگاه‌های دیگر نیز حضور دارند.


آقای سعید صبوری قمی رییس دانشگاه صدرا، همچنین رییس دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، عضو هیئت علمی همان دانشگاه، معاون عمرانی دانشگاه صدرا نیز هستند!


آقای حمیدلسانی معاون آموزشی دانشگاه صدرا، عضو هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه تهران، مدیرگروه ارشد برق دانشگاه صدرا نیز هستند.


افزایش شهریه ثابت در هر سال تحصیلی بدون حساب و کتاب؛ شهریه (ثابت) درابتدای سال تحصیلی به صورت ناگهانی وتصاعدی به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.


محدود کردن کلاس‌های دانشجویان در دوروز پایانی هفته و درفضایی بسیار محدود آن هم برای رشته‌هایی که غالبا فنی و مهندسی هستند.


در دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب بدون امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و رفاهی


مسئولین دانشگاه پیام نور واحد غرب تهران به صورت غیرقانونی با در اختیار قراردادن کلاس‌های درس خود به مسئولین دانشگاه صدرا اجاره ماهیانه دریافت میکنند و درصورتی که امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و رفاهی در آن تعبیه نشده است.


برگزاری بعضی از کلاس‌ها (به ویژه کلاس‌های درس گروه مهندسی پزشکی) در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در ۲۰ کیلومتری دانشگاه!


و ... ده‌ها موارد دیگر که مجال پرداختن به آن در این موقعیت نیست.

جناب آقای دکتر غلامی دانشجویان دانشگاه صدرا خواهان برافراشته شدن پرچم شفافیت و عدالت در دانشگاه هستند و در مقبال زیاده خواهی مسئولین دانشگاه نقش آفرینی و مطالبه گری تخصصی خواهند داشت.


امروز پژوهش و تحقیق و فن آوری در دانشگاه صدرا به حلقه‌ی مفقوده‌ای تبدیل شده و دانشجویان به عنوان گروگان در این دانشگاه صرفا به دنبال گرفتن هرچه سریعتر مدارک پایان تحصیلشان هستند.


ما از حضور جنابتان تقاضامندیم نسبت به ورود و بررسی موضوعات این دانشگاه و تحقق شعار عدالتخواهی، نگاه ویژه‌ای داشته باشید.


نگاه ویژه حضرتعالی به موضوع شفاقیت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مورد حمایت ویژه اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها خواهد بود.
ضمنا به پیوست تعدادی از مستندات و امضا‌های دانشجویان ضمیمه شده است.

با تجدید احترام –جمع کثیری از دانشجویان موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی صدرالمتالهین (صدرا) تهران

انتهای پیام

کد خبر: 991752

وب گردی

وب گردی