خسارت های گسترده اپل به دنبال رقابت با هوآوی و سامسونگ

سهام داران شرکت اپل در نامه ای به رئیس اجرایی این شرکت نسبت به کاهش فروش محصولات آن به ویژه گوشی های آیفون و عدم تحقق پیش بینی های انجام شده در این خصوص هشدار دادند که این اقدام کاهش قابل توجه سهام این شرکت را در پی داشت که دیگر شرکت های آمریکایی نیز از این ماجرا متاثر شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، شرکت اپل روز گذشته با نامه ای از سوی سهامداران خود مواجه شد که آنها نسبت به درآمدهای سه ماهه اول سال جدید که کمتر از پیش بینی های انجام شده است هشدار دادند و این مساله را نتیجه کاهش تقاضا برای گوشی های آیفون دانستند.

این نامه که توسط تیم کوک مدیر اپل منتشر شد برای موسسات مالی در آمریکا و جهان تکان دهنده بود که منجر به خسارت های زیادی در برخی شرکت های آمریکایی شد چرا که پس از این ماجرا به محض آغاز معاملات روز چهارشنبه سهام اپل فوراً 7 تا 8 درصد سقوط کرد که خسارتی معادل 55 میلیارد دلار برای این شرکت در پی داشت.

اپل درآمدهای پیش بینی شده خود برای سه ماهه اول سال 2019 را از 93 میلیارد دلار پیشین به 88 میلیارد دلار کاهش داده است.

رسانه ای شدن برآورد شرکت اپل در خصوص کاهش درآمدهای خود به دلیل کاهش فروش گوشی های آیفون به ویژه در بازار چین موجب کاهش سهام تعدادی از شرکت های تکنولوژیک دیگر نیز گردید چرا که چین بازاری بزرگ برای تولیدات اپل به حساب می آید و به تنهایی 15 درصد از کل درآمدهای اپل در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

به دنبال این اقدام شرکت اپل سهام شرکت آمازون 3 درصد، سهام مایکروسافت 2 درصد، سهام فیس بوک 1.5 درصد و سهام گوگل 1 درصد کاهش داشته است.

شرکت اپل دلیل این مساله را پیش بینی های انجام شده در خصوص کاهش تقاضای گوشی های تلفن همراه آیفون در بازار چین به دلیل عرضه گوشی های مختلف توسط شرکت های رقیب در این کشور دانسته که این پیامی هشدار آمیز برای شرکت هایی است که به طور گسترده بر بازار چین تکیه کرده اند.

شرکت اپل در سپتامبر گذشته گوشی های آیفون ایکس اس و ایکس آر که از قیمتی کمتر نسبت به مدل های پیشین آن برخوردار بود را به بازار عرضه کرد تا خسارت های مستمر خود در بازار گوشی های هوشمند در رقابت با هوآوی و سامسونگ را جبران نماید اما موفقیتی در این زمینه به دست نیارود.

اپل پس از آنکه کاهش تقاضا نسبت به گوشی های خود را احساس کرد از شرکای سازنده آیفون خود خواست خطوط تولید مدل ایکس آر را متوقف نمایند.

شرکت اپل پس از این کاهش تقاضا از شرکت های فاکس کان و پگاترون خواست خطوط تولید آیفون ایسک آر را تا پایان ماه اکتبر سال گذشته متوقف نمایند.

اپل در آن زمان هشدار داد فروش محصولات آن در سه ماهه آخر سال 2018 همزمان با موسم تعطیلات مطابق پیش بینی های انجام شده از سوی وال استریت نخواهد بود.

این شرکت در آن زمان تصمیم گرفت دیگر تعداد فروش دستگاه های آیفون و آیپاد خود را منتشر نکند و در توجیه این اقدام خود اعلام کرد تعداد دستگاه های فروخته شده نمی تواند تصویر صحیحی از نتایج مالی این شرکت ارائه نماید.

اتنهای پیام/

کد خبر: 991763

وب گردی

وب گردی