حجت‌الاسلام قرائتی: حوزه علمیه باید از مدرک گرایی پرهیز کند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با مدرک گرایی در حوزه علمیه مخالف هستم و این که در حوزه علمیه معادل مدرک دانشگاهی به طلاب مدرک می‌دهند را قبول ندارم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به تحصیل بیش از ۳۰ هزار طلبه غیرمعمم در حوزه‌های علمیه، گفت: چون این افراد در زی طلبگی قرار نگرفته‌اند نمی‌شود از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی در عین حال خواستار استفاده از طلاب غیرمعمم در امور تبلیغ شد و تاکید کرد: طلابی که معمم نباشند در طرح‌های تبلیغی از جمله طرح هجرت پذیرفته نمی‌شود، در حالی که این افراد سال‌ها در حوزه علمیه درس خوانده‌اند.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: این که طلاب فقط به دروس حوزه علمیه اکتفا کنند کافی نیست. البته با مدرک گرایی در حوزه علمیه مخالف هستم و این که در حوزه علمیه معادل مدرک دانشگاهی به طلاب مدرک می‌دهند را قبول ندارم.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این که برای تعطیلی حوزه‌های علمیه در روزهای پنجشنبه توجیه عقلی و نقلی وجود ندارد گفت: باید برای کم کردن تعطیلات دروس حوزه‌های علمیه تلاش شود.

وی از علمای استان‌ها و شهرستان‌ها خواست که برای برگزاری اردوی طلاب مناطق سردسیر و گرمسیر توافقنامه‌هایی امضا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور رسالت حوزه‌های علمیه را در افزایش نشاط اجتماعی مهم دانست و تاکید کرد: اصل بر خنده است و خندیدن به هیچ وجه کار بدی نیست، بنابراین باید سایت خنده داشته باشیم.

کد خبر: 991791

وب گردی

وب گردی