برنامه ریزی برای 32 ماموریت فضایی در سال 2019

سازمان فضایی هند در آستانه سال جدید میلادی از برنامه ریزی های خود برای توسعه فعالیت در عرصه فضا با انجام 32 ماموریت فضایی خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، یک مسئول بلند پایه در امور فضایی هند اعلام کرد این کشور قصد انجام 32 ماموریت فضایی برای سال 2019 دارد، کی سیوان رئیس سازمان پژوهش های فضایی هند در پیامی به کارکنان این سازمان به مناسبت سال جدید میلادی گفت: سال 2019 چالشی بزرگ برای سازمان ماست چرا که در این سال 32 ماموریت به فضا خواهیم داشت.

بر اساس پایگاه اینترنتی TOI هند از جمله این ماموریت های مهم «Chandrayaan-2» است که برای فرود آمدن بر روی کره ماه و اعزام ربات به آنجا طراحی شده است چنانچه در سال های 2021 تا 2022 نیز اولین ماموریت های اعزام انسان به فضا با نام «Gaganyaan» انجام خواهد شد.

این سازمان همچنین قصد دارد توان خود برای کنترل از راه دور با ریز موج های محدود توسط مجموعه ای از ماهواره های تصویر برداری راداری (RISAT) را بازسازی نماید و امیدوار است به امکانات تصویر برداری جغرافیایی با (GISAT) دست یابد، رئیس این سازمان در این باره گفت: دولت نیازهای مربوط به افزایش پهنای باند برای انتقال اطلاعات دیجیتال را تامین خواهد کرد.

سازمان فضایی هند همچنین به تقویت داده های سنجش از راه دور جهت برآوردهای تولیدات کشاورزی و تولید 10 محصول جدید و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز برای تامین امنیت آب و انرژی اقدام خواهد کرد.

سال 2018 شاهد چندین موفقیت هند در عرصه فضا بود چرا که سازمان فضایی این کشور 16 ماموریت انجام داد که 7 مورد آن تنها در 35 روز انجام شد. از جمله این ماموریت ها پرتاب ماهواره سنگین «GSAT-29» در 14 نوامبر و ساخت ماهواره مخابراتی «GSAT-11» است که در 5 دسامبر با موشک سازمان فضایی «Arianespace» از گویان پرتاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991792

وب گردی

وب گردی