غفاری: امیدواریم فرهنگ ایثار و شهادت در فضای دانشگاهی باقی بماند

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: امید داریم فرهنگ ایثار و شهادت که برآمده از سیره همه شهدا، به ویژه شهیدان دانشجو است، همچنان در فضای دانشگاه باقی بماند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم در مراسم گرامیداشت سی‌وهشتمین سالگرد شهادت حسین علم‌الهدی و یارانش که امروز، ۱۴ دی‌ماه در یادمان شهدای هویزه برگزار شد، ضمن بزرگداشت سی‌وهشتمین سالگرد حماسه هویزه اظهار کرد: ۱۶ دی روزی است که شهید علم‌الهدی و همرزمان ایشان حماسه هویزه را آفریدند. به نمایندگی از وزارت علوم وظیفه خود دانستم که در این محل شریف حضور پیدا کنم و یاد و خاطره شهیدان عزیزمان به خصوص شهدای دانشگاه را گرامی بداریم.

وی گفت: اگر به تاریخ دانشگاه نگاه کنیم می‌بینیم حماسه هویزه در سالهای آغازین جنگ تحمیلی شکل گرفت و نشان می‌دهد دانشگاه از همان اول در کنار مجموعه‌های دیگر که در میدان جهاد و مبارزه بودند، حضور داشت و این حضور تاکنون نیز استمرار دارد چراکه دانشگاه امروز در همه رویدادهای بزرگ تاریخی، اجتماعی و سیاسی حضور دارد.

غفاری بیان کرد: امید داریم فرهنگ ایثار و شهادت که برآمده از سیره همه شهدا، به ویژه شهیدان دانشجو است، همچنان در فضای دانشگاه باقی بماند و بتوانیم این فرهنگ را در میان دانشجویان ترویج دهیم و مبنای عمل و رفتار و کنش آنها باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991811

وب گردی

وب گردی