عجیب ترین اخبار علمی در سال 2018

فرض کنیم همه ما موافقیم که علم بسیار هیجان انگیز است؛ اما برخی از تحقیقات علمی می تواند واقعا عجیب و غریب باشد. در متن زیر می توانید عجیب ترین اخبار علمی سال 2018 را بخوانید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «www.gercekbilim.com»،در متن زیر می توانید جالب‌‌ترین ترین اخبار علمی در سال 2018 را ببینید.

تزریق اکستازی به اختاپوس

گروهی از دانشمندان برای مشاهده تاثیر مواد مخدر اکستازی روی اختاپوس ها، دوز بالایی از « MDMA» را به آنها تزریق کردند. هدف اصلی از دادن اکستاسی به اختاپوس ها این بود که کدام یک از انتقال دهنده های عصبی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

اختاپوس هایی که اکستازی دریافت کرده بودند شروع به در آغوش گرفتن قفس کردند و همدیگر را لمس و بغل می کردند. رفتارهای مشابه نیز در افرادی که « MDMA» دریافت می کنند، دیده می شود.

ساخت آجر از ادرار

به طور معمول، ادرار ممکن است منبعی دور ریختنی برای همه ما باشد؛ اما دانشمندان می توانند با کمک ادرار تلفن های همراه را شارژ کنند و یا هیدروژن از آن استخراج کنند.

اکنون محققان دانشگاه «کیپ تاون» موفق به ساخت اولین آجر بیولوژیکی از ادرار انسان شده اند.

با استفاده از این فن آوری، آجرهای سازگار با محیط زیست می توانند تولید شوند. این محققان ادرار را طلای مایع نامیدند. ادرار حاوی مقدار زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. به همین دلیل است که در مرحله تولید هیچگونه زباله و ماده اضافه و دورریختنی به وجود نمی آید.

مردی که در پمپئو سرش زیر سنگ له شده بود

2000 سال پیش زمان در شهر «پمپئو» به دلیل فوران آتش فشان «وزوو » متوقف شد. اخیرا اسکلت مردی که سرش با سنگ له شده بود در این شهر کشف شد. محققان بر این عقیده هستند مردی که زیر سنگ سرش له شده است در زمان وقوع آتش فشان به دلیل ابتلا به عفونت استخوانی که موجب درد شدید می شود، قادر به فرار نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991813

وب گردی

وب گردی