1000 مدرسه در طرح بازی و یادگیری آموزش و پرورش شرکت می کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا بر آن است که 1000 مدرسه شامل مدارس دخترانه، پسرانه، دولتی و غیر دولتی در طرح جدید بازی و یادگیری شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی «بازی و یادگیری» در دبستان دخترانه محدثه اظهار داشت: باید به دنیای کودکان احترام بگذاریم، خوشحالم در هنگام صحبت های من، بچه های مدرسه در گوشه‌‌ای مشغول به بازی هستند. محور برنامه ما، کودکان هستند. جرقه اولیه موضوع بازی و یادگیری ابتدا توسط آقای علی اکبری زده شد.
وی ادامه داد: در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش آمده باید دیدگاه تخصصی نسبت به دوره ابتدایی داشته باشیم. به جای همه رویه های مفید و غیر مفید گذشته، چیزی را مبنا قرار دهیم که بر اساس علم تعلیم و تربیت باشد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: دوره ابتدایی شامل پیش‌دبستانی و دبستان است؛ علم تعلیم و تربیت به شکل کامل درباره دوران کودکی و یادگیری در این دوره توضیح داده است. بچه ها علاقه به حضور در محیط های شاد و با نشاط دارند و تا پایان عمر تحت تاثیر محیط های اولیا آموزشی خود قرار دارند.
وی افزود: یکی از بهترین بسترها برای یادگیری، بازی است. رهبر معظم انقلاب با تیزبینی بر اهمیت بازی تاکید کرده اند و از وجود بازی های سنتی مفید برای جلوگیری از بروز خشونت گفته اند. باید تکالیف سنتی را با تکالیف مهارت‌محور جایگزین کنیم.

حکیم‌زاده تاکید کرد: قرار شده هزار مدرسه شامل دخترانه و پسرانه و دولتی و غیر دولتی در طرح جدید ما شرکت کنند. بازی می تواند تا حدود زیادی به درمان در کودکان نیز کمک کند. در برنامه ای که مشخص کردیم، مقرر شد بخشی از برنامه های درسی را به بازی اختصاص دهند. در طرح آزمایشی، ساعتی از کلاس ها کم یا زیاد نخواهد شد. البته طرح آزمایشی به معنای این نیست که مدتی بعد از اجرا، حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی کرده ایم، رابط هایی در استان ها برای طرح «بازی و یادگیری» داشته باشیم. از نظرات سازندگان اسباب بازی هایی که جنبه آموزشی دارند هم استقبال می کنیم. با کمک و همراهی معلمان و نهادهایی مانند کانون پرورش فکری می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز شاهد هستیم وارد کلاس هایی می شویم که کودکان با حفظ اقتضائات کودکی در کلاس ها، آموزش می بینند. این موارد حاوی پیامی برای افراد سوجو است که بدون در نظر گرفتن جنبه های کودکی، تعلیم و تربیت مدارس را به سمت استرس برده و به نوعی حافظه پروری را جایگزین خلاقیت محوری کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991843

وب گردی

وب گردی