طراحی و ساخت مبدل انرژی موج به پایان رسید

دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با حمایت گروه توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخت یک مبدل انرژی موج را به پایان رساند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، عبدالمجید مصلح در نشست معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه خلیج فارس درحوزه صنایع و فناوری‌های دریایی گفت: با توجه به این که در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به مقوله دریا شده است آمادگی همکاری در حوزه دریا به خصوص بخش گردشگری راداریم.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: آماده‌ایم در زمینه‌های مختلف با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با حوزه دریا همکاری کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان دریایی کشور بخش خدمات، تعمیرات و نگهداری می‌تواند فرصت مناسبی برای همکاری با سازمان‌های مرتبط با دریا باشد.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خلیج‌فارس هم افزون بر معرفی فعالیت‌های دانشکده علوم و فنون دریایی در دو حوزه سازه و حوزه پژوهشی بهینه‌سازی، در باره طرح‌های علمی و مشارکتی دانشگاه از جمله طراحی و ساخت یک مبدل انرژی موج برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخت سیستم تریم تب فعال و آزمایش آن بر روی یک مبدل شناور پروازی برای موسسه دریایی شهید محلاتی و طراحی و ساخت شناور پروازی سه پله مشترک با کالج دریایی استرالیا و ارزیابی طراحی مفهومی و شاخص‌های هیدرودینامیکی مؤثر برای دستیابی به فرم بدنه مناسب برای موسسه دریایی شهید محلاتی، نکاتی بیان کرد.
عباس دشتی منش افزود: اگر سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با حوزه دریا، نیاز‌های خود را به ما ارجاع دهند ما نیز به طور قطع می‌توانیم مطابق با نیاز‌های آن‌ها کار‌های مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991861

وب گردی

وب گردی