دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی رونمایی شد

دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی برای رفع معضل خاموشی برق در پا‌رک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکی از معضلاتی که لوازم برقی حساس را تهدید می‌کند قطع و نوسانات برق است که در اکثر مواقع با خسارت و حوادثی همراه است. از همین رو پارک فناوری پردیس معاونت علمی همواره با حمایت از نخبگان و پژوهشگران در این حوزه، در رفع نیازهای صنعت برق کشور کوشیده است.
درنتیجه از دستگاه مدیریت هوشمند منابع انرژی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی با حضور اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی رونمایی شد.


قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی با اشاره به فنّاوری به کار گرفته‌ شده در این سامانه، گفت: با تحولات صورت گرفته و دانش به‌ کار رفته در این زمینه می‌توان علاوه بر بهره گیری سریع از انرژی خورشیدی، در هنگام قطع برق از منابع تولید انرژی جایگزین نیز به صورت بهینه استفاده کرد.
وی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: بحث گذر از انرژی‌های فسیلی بحث مهمی است که همواره به آن توجه داشته‌ایم و پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است؛ ولی باوجود تمام تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته ما همچنان در ابتدای راه هستیم و باید بیشتر به بحث فناوری های حوزه سولار و استفاده از انرژی‌ها خورشیدی بپردازیم و به تجهیزات تست و آزمون انرژی‌های خورشیدی و تجدید پذیر بیشتر توجه کنیم.
به گفته وی، تمام این مباحث و موضوعات، زمینه‌هایی است برای به وجود آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جدید در کشور؛ البته خواست ما نیز این است که شرکت‌ها در این موضوع بیشتر تمرکز کنند.


رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی افزود: استفاده از دستگاه هوشمند مدیریت انرژی باید عمومی شود و زمینه‌ای فراهم شود تا خانوارها،مجتمع های مسکونی مراکز تجاری و صنعتی بتوانند از این دستگاه استفاده کنند، ما در معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و همکاران ما در پارک فناوری پردیس معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه حمایت جدی می‌کنند، همچنین باید نگاه ورود فنّاوری به کشور را نیز توسعه بدهیم و از موهبت انرژی‌های پاک که در اختیار ما قرار داده‌شده، به بهترین نحو استفاده کنیم.


قادری فر بیان کرد: باید تلاش کنیم که این فنّاوری را بومی‌سازی کنیم و از آن به‌ صورت بهینه استفاده کنیم. ما خیلی خوشحالیم که شرکت دانش بنیان تاتماکو با مدیریت دکتر اصلیان که با استفاده از پلتفرم بازگشت ایرانیان غیر مقیم به کشور برگشتند و هم‌اکنون با تاسیس یک شرکت دانش بنیان در این زمینه شروع به فعالیت کرده و از ظرفیت‌های توسعه فناوری که کشور در اختیار آن‌ها گذاشته است، استفاده می‌کند و ما امیدواریم که روزبه‌روز شاهد رسوخ فناوری و نوآوری در کشور با بهره گیری از این الگوهای موفق باشیم؛
تمام این‌ها مواردی است که به پیشرفت کشور و اقتصاد ملی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991862

وب گردی

وب گردی