صعود کوهنوردان منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران به قله 3580 متری یخچال استان همدان

بمناسبت گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله مرتفع کشور را در دستور کار خود قرارداده است.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بمناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، هیئت کوهنوردی ارتش، صعود به 40 قله کشور را در دستور کار خود قرارداده است، در این راستا به منظور حفظ آمادگی رزمی و همچنین امداد و نجات در شرایط نامساعد جوی تعداد 22 نفر از کوهنوردان منتخب و ورزیده ارتش در صعودی مشترک و به میزبانی مدیریت تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرپرستی سرگرد حسن چم کلانی و با هدایت و راهبری سرهنگ ستاد نادر رمضانخانی (رئیس هیئت کوهنوردی ارتش) اقدام به صعود زمستانی قله 3580 متری یخچال همدان نمودند .
این صعود در شرایط سرعت باد 60 کیلومتر در دمای منفی 20 درجه با وجود برف و بوران در منطقه با حضور کلیه نفرات حاضر راس ساعت 8صبح مورخه 9 دی ماه 1397 با ذکر دعای فرج آقا امام زمان (عج) با اقتدار کامل و در صحت و سلامت تحقق یافت . نکته بارز این صعود ارائه آموزش گام برداری در برف و یخ،بهمن شناسی و تصمیم گیری در شرایط ویژه و بحرانی در کوهستان همراه بود.
گفتنی است ، طرح صعود به 40 قله مرتفع کشور که از قله توچال تهران و از هفته گذشته شروع شده است، توسط کوهنوردان ارتش تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 991867

وب گردی

وب گردی